2020 – tendinte SEO care vor influenta activitatea

Google isi propune sa faca anumite modificari pentru algoritmul de clasare in motorul de cautare, astfel ca exista o serie de noi tendinte SEO 2020. Peisajul SEO este foarte dinamic. Sigur, unele lucruri raman la fel: cuvintele cheie relevante, continut original, optimizarea paginilor pe mobil etc.

Totusi, sunt alte lucruri care continua sa se schimbe, intr-o oarecare dinamica ce nu se va termina, de fapt, niciodata.

Cautarea cu 0 Click-uri devine obisnuita – datorita unor functii SERP si a altor factori de selectie, s-a constatat faptul ca mai mult de jumatate din cautarile Google sunt cu afisare rezultate insa fara niciun click. De ce? Deoarece multi utilizatori introduc un cuvant cheie si vor sa afle doar un numar de telefon, o adresa, un raspuns la o intrebare simpla si usoara, la care gasesc raspunsul fara a fi nevoie sa acceseze vreo pagina. Oricum, astfel de cautari sau clickuri probabil nu s-ar converti niciodata.

Prin urmare, cauta cuvinte cheie ce ar aduce cu adevarat clickuri. Folosind Rank Tracker impreuna cu contul dvs. Google Search Console, puteti analiza ce cuvinte cheie va aduc clickuri. In acest fel, va economisiti mult timp si efort optimizand pentru interogari cu cuvinte cheie, cum ar fi „cand”, „cati”, „in ce an” si asa mai departe. Acestea sunt vitale pentru continut dar nu ar trebui sa fie, desigur, punctul central al eforturilor SEO.

Optimizeaza continutul cel mai cautat cat mai bine posibil – in situatia in care clickurile zero sunt atat de raspandite, incearca sa afizezi continut foarte relevant pentru acea cautare fara click, cum ar fi adresa, numarul de telefon, compania sau orice alte detalii semnificative pentru afacerea online. Este o modalitate excelenta de a iesi in evidenta. Pe langa continut, se pot adauga imagini, recenzii, preturi pentru produse, promotii etc. Rezultatul va fi mai vizibil, chiar daca pozitia in SERP va ramane aceeasi. Retine totusi ca acest lucru nu iti garanteaza prima pozitie in motorul de cautare.

SEO local – avand in vedere ca sunt tot mai multe cautari cu clik-uri 0 doar pentru adresa sau numar de telefon, pe dispozitivele mobile acest lucru este o problema de afisare, deoarece un singur rezultat va acoperi tot spatiul. Astfel, se poate acoperi un numar mare de cautari prin crearea unei pagini Google Compania mea. Totusi, persoanele care vor dori mai multe informatii despre companie, vor da click – si aici deja intervine actiunea SEO cu practicile traditionale aferente.

De ani de zile Google foloseste algoritmi de invatare pentru a imbunatati experienta utilizatorilor cu cautarea si pentru a ajuta la evitarea paginilor web pline de cuvinte cheie. In 2020, acest algoritm, numit BERT, va fi mai important ca niciodata.

Constructia unui brand ramane o prioritate – o tendinta vizibila pentru orice marketer observa faptul ca social media nu da rezultatele asteptate. Anunturile platite functioneaza, insa constientizarea marcii ramane o pregnanta. Astfel, in 2020 trebuie sa acordam atentie sporita link-urilor create, review-urile oferite, angajarea directa bazata pe interactiune cu clientela.

Practic, trebuie sa ne adaptam munca zilnica la noile strategii de modificare SEO pentru a creste sau a ramane in top si sa confruntam in permanenta provocarile, pentru a oferi cele mai bune rezultate posibile clientilor nostri.

Lasa un mesaj