4 motive pentru care magazinele online au nevoie de SEO


In era digitala, este foarte important ca orice website, indiferent ca este site de prezentare, blog, dar mai ales magazin online, sa aloce timp si fonduri pentru SEO, pentru a avea succes. Practic, in zilele noastre, notiunea de SEO nici macar nu mai este o optiune, ci mai degraba o necesitate.

De ce magazinele online au nevoie de SEO?

In primul rand, nu conteaza daca magazinul tau online este mic sau mare, daca esti la inceputul afacerii sau ai deja cativa ani de experienta. Indiferent de situatie, ai nevoie de SEO pentru a-ti maximiza profitabilitatea.

1. SEO ajuta consumatorii sa te gaseasca

A avea un magazin online dar sa nu apari in motoarele de cautare, e ca si cum aproape nu existi. Majoritatea consumatorilor, in momentul in care cauta un produs, cauta pe Google, si, de obicei, acceseaza primele rezultate.

O intrebare simpla: daca SEO nu ar conta, atunci de ce marile magazine online exista pe Google, ba chiar in primele rezultate? In fond, toata lumea a auzit de ele, prin alte metode de promovare, precum radio sau TV. Un exemplu bun poate fi Emag, Flanco si multe alte magazine online cunoscute. Nu conteaza doar sa cunosti brandul, conteaza sa oferi produsul exact atunci cand consumatorul are nevoie de el, sa fii primul care i-l ofera.

2. SEO este o modalitate eficienta pentru cresterea vanzarilor

Pentru majoritatea afacerilor, Google este cel mai important conductor de trafic pe website, ceea ce duce, evident, la cresterea incasarilor. Practic, modul in care a evoluat tehnologia in ultimii ani a transformat modul in care consumatorii cumpara un produs. Iar prezenta in primele rezultate in motorul de cautare este un factor important ce contribuie la luarea deciziei de achizitie. In procente, conform studiilor de specialitate, 89% din consumatori cauta produsele dorite pe Google.

Prin urmare, daca nu existi in motoarele de cautare, iti asumi riscul de a nu fi vizibil, de a nu avea trafic decat din alte surse. In acest caz, consumatorii care stiu de magazinul tau online sunt limitati, vinzi mai putin si cresterea afacerii este mult mai lenta.

3. SEO este o investitie de durata

In mediul online totul este competitiv – trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a fi cu un pas in fata concurentei. Daca platesti, de exemplu, penru o campanie pe motoarele de cautare, rezultatul va fi unul de moment si investitia una destul de mare. Sa ai in permanenta reclame platite in social media si motoarele de cautare presupune alocarea unui buget enorm, care, cel mai pobabil, nu va aduce rezultate cel putin pe masura investitiei.

Accesarea magazinului online prin intermediul motoarelor de cautare inseamna trafic de calitate, potentiali consumatori care au ajuns pe pagina respectiva, pentru ca exact acel produs si-l doresc. Marile companii ce fac vanzari online au persoane specializate care se ocupa doar de optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare, intrucat au inteles importanta acestui factor ce genereaza cel mai mare trafic. Acest lucru insa este general valabil pentru orice magazin online care doreste sa-si creasca vanzarile si sa domine concurenta.

4. SEO nu este o optiune, este o necesitate

SEO are abilitatea necesara de a genera trafic pe site in functie de cuvintele cheie dorite, in functie de optimizarea eficienta, astfel incat consumatorul sa acceseze site-ul atunci cand cauta produsul pe care il oferi. Pozitia in clasamentul Google este determinata de algoritmul de clasare, printre care se numara mai multi factori, precum eficienta cu care se face optimizarea, link-urile prietenoase, cuvintele cheie relevante, continutul relevant al site-ului, siguranta si feedback-ul consumatorilor, dar si de concurenta.

 


Lasa un mesaj