Afacerea ta are nevoie de un branding domeniu?

domeniu-branding

Sunt numeroase branduri care nu vand sau nu au activitatea specifica domeniului pe care il descriu. Cele mai populare sunt apple.com, care nu vinde mere sau amazon.com care nu are de-a face cu Amazon sau cu excursiile tropicale. Alte domenii sunt pur si simplu nume generice, usor de memorat, cum este cazul emag.ro, dedeman.ro, altex.ro, arctic.ro si multe altele.

Aceste domenii sunt remarcabile pentru afacerea lor, deoarece acestea ofera flexibilitate si capacitatea de a se distinge de concurenta.

Domeniu pentru branding sau domeniu descriptiv

Alegerea numelui de domeniu, de obicei, se face pe doua cai – fie va fi descriptiv (descrie activitatea care o faci in mediul online) fie va fi branding (alegerea unui nume care este deja un brand in mediul offline sau care iti doresti sa devina un brand al companiei). Uneori, brandul poate fi reprezentat chiar de numele unei persoane, cum sunt, de exemplu, cazul designerilor vestimentari.

Oricare din cele doua variante este in regula, atata timp cat va obtine efectul dorit pentru prosperitatea afacerii.

Domeniile descriptive au avantajul ca se stie dinainte despre ce este vorba, inainte de a fi accesat site-ul. Intr- oarecare masura, am putea spune ca acest tip de domeniu ar ajuta la optimizarea site-ului. O mare problema insa cu aceste domenii este faptul ca sunt inerent limitative. Numele de domeniu trebuie sa creasca in acelasi ritm cu compania. Un domeniu descriptiv este ideal atunci cand activitatea comerciala se ocupa cu asa ceva.

In ceea ce priveste domeniul pentru branding, acesta poate deveni unic si distinctiv, fara a-l putea asocia cu nimic. O companie poate avea marca inregistrat brandul creat. Ca exemplu, brandul Apple nu poate impiedica un comerciant sa foloseasca cuvantul “apple” pentru ca vinde mere, insa niciun alt comerciant nu poate folosi acest cuvant pentru a vinde produse eletronice, laptopuri sau smartphone-uri.

Cele mai bune domenii dintr-un singur cuvant, mai ales cu extensia .com, s-ar putea sa fie foarte scumpe. Insa, avand in vedere ca sunt disponibile sute de extensii din categoria noilor TLD-uri, achizitionarea unui domeniu descriptiv sau pentru crearea unui brand puternic n-ar trebui sa mai reprezinte o problema. Totusi, inainte de alegerea numelui de domeniu potrivit, gandeste-te la afacere pe termen lung, la poentialele extinderi.

Odata ce ai ales denumirea perfecta, asigura-te ca nimeni nu il poate lua, prin inregistrarea imediata prin mxhost.

Lasa un mesaj