Alegerea numelui de domeniu potrivit

Alegerea unui nume de domeniu poate fi cea mai complicata si de durata treaba pe care o poate avea un mic intreprinzator care isi doreste sa dezvolte un business sau un proiect online. Alegerea domeniului potrivit se poate realiza doar respectand anumite reguli si, mai mult de atat, respectand dorinta Google de a aranja in SERP (search engine results page) domeniile care au in componenta cuvintele cheie aferente activitatii propriu-zise.

Asadar, pentru a alege un nume de domeniu bun puteti apela la doua strategii diferite:

– Alegerea domeniului folosind cuvintele-cheie pe care le introduce lumea in Google atunci cand cauta un produs/serviciu pe nisa dvs. Aceasta strategie este des intalnita si pusa in aplicare de domainer-ii (traficantii de domenii) care stiu foarte bine cat este de important un nume care sa aiba in componenta un cuvant-cheie folosit des, asta deoarece Google va urca in SERP mai intai domeniile ale caror nume sunt relevante cu activitatea. Spre exemplu: cand cautati “hosting” pe Google, sansele sa intalniti in primele rezultate domenii care au un componenta acest cuvant sunt uriase.

– A doua strategie pe care va puteti axa cand alegeti domeniul este brandabilitatea numelui. Asta inseamna ca. alegand un nume care nu are legatura cu activitatea ce-o intreprindeti, insa care suna frumos, este simplu si usor de retinut, puteti avea la fel de mare succes ca in cazul primului caz, cel in care cumparatorul vrea pozitii fruntase in Google.

Daca acestea au fost doua strategii pe care puteti merge atunci cand alegeti un nume de domeniu pentru viitoarea dvs afacere online, acum o sa va spunem care sunt principalele criterii pe baza carora trebuie sa ganditi un nume pentru a avea parte de succes.

1. Numele afacerii dvs – prezent in numele de domeniu

Vizitatorii dvs vor trebui sa retina insa mai mult decat cateva produse pe care le aveti afisate pe site, acestia vor trebui sa retina si numele firmei sau numele magazinului pe care doriti sa-l promovati online.

2. Alegeti un nume scurt

Un nume scurt este usor de retinut si privit altfel decat cele lungi, motiv pentru care majoritatea numelor pana in 6-7 caractere sunt deja ocupate, factor care va ingreuneaza alegerea.

3. Evitati introducerea mai multor cuvinte-cheie in numele de domeniu

Chiar daca cuvintele-cheie prezente in numele de domeniu vor ajuta site-ul sa urce in SERP, un nume gen “hostingdomeniionlinegratis.com” nu va fi privit prea bine, iar sansele ca vizitatorii sa-i retina numele sunt foarte mici.

4. Organizati un brainstorming al cuvintelor-cheie

Daca dvs doriti sa lansati un magazin virtual a carui activitate sunt calculatoarele, de exemplu, atunci ar fi bine sa va ganditi la un top al celor mai cautate cuvinte-cheie. Astfel puteti verifica disponibilitatea acestora, folosind un soft de verificare domenii.

5. Intelegeti valoarea extensiilor domeniilor

Pentru motoarele de cautare, cele mai valoroase domenii sunt cele locale (.ro). Ulterior, daca nu gasiti un domeniu .ro potrivit, va puteti orienta spre .com, .net, .org, .info, ordine care reprezinta si importanta lor in “ochii” motoarelor de cautare.

6. Evitati numele de domenii care violeaza legea copyrightului

Numele marelor branduri internationale nu ar trebui sa fie in numele dvs de domeniu. Puteti fi dati in judecata!

7. Evitati cratima

Un nume de domeniu care are cratima in componenta este foarte usor de uitat si/sau confundat.
In principiu, un nume de domeniu bun nu trebuie decat sa descrie cat mai bine afacerea dvs online, si in acelasi timp sa fie ca un magnet pentru motoarele de cautare!

Daca considerati si alte aspecte care trebuie luate in calcul la alegerea unui nume de domeniu asteptam completari .

Lasa un mesaj