Avantajele unui website responsive


In 2010, Ethan Marcotte a fost primul care a introdus in industria website-urilor ideea de design responsive. Conform unor studii de specialitate, in medie, un utilizator isi verifica de 200 de ori telefonul mobil pe zi si petrece aproximativ 2 ore si 20 de minute pe zi, pe telefon. De asemenea, un procent de 89% dintre tinerii 18-34 de ani, folosesc telefonul mobil pentru a naviga pe internet. Asadar, in functie de obiectivele afacerii online, poti pierde o mare parte din potentialii clienti, daca site-ul nu poate fi accesat de pe dispozitivele mobile.

Ce inseamna responsive?

Un site responsive se refera la capacitatea unor pagini web de a fi afisate pe orice dispozitiv, de a de adapta la diferite rezolutii ( laptop, PC, tableta, telefon ), fara a suferi modificari. Aceasta metoda a aparut din nevoia de a construi cate un design individual pentru un site, pentru fiecare dispozitiv in parte: iphone, desktop, ipad, blackberry, netbook etc.

Cum se construieste un design responsive?

Pentru a crea un design responsive pentru paginile web, este nevoie de cel putin 3 elemente esentiale:

Griduri fluide  – in trecut, deoarece majoritatea dispozitivelor aveau aceeasi rezolutie, gridurile erau fixe. In prezent insa, acestea nu mai sunt avantajoase, ci este nevoie de griduri flexibile. Noul sistem calculeaza proportiile layout-urilor, in unitati relative si procente, nu in pixeli, asigurandu-se ca se redimensioneaza unul fata de celalalt.

Imagini flexibile – in functie de dimensiunea gridului, imaginile isi pot modifica inaltimea si latimimea.

Media quieries – pentru o experienta cat mai buna a utilizatorului, se pot incarca diferite stiluri CSS pentru diferite rezolutii.

Ce avantaje prezinta un site responsive?

O singura versiune – nu este necesar sa creezi mai multe versiuni ale paginilor pentru fiecare rezolutie in parte, ci, odata cu conceptul de responsive, este suficienta o singura versiune a site-ului care va putea fi accesata de pe orice dispozitiv.

Navigare – te adresezi la o scara mai larga de utilizatori care pot nagiva pe website-ul tau, deoarece accesibilitatea este mai usoara si mai intuitiva.

Mentenanta – costurile sunt reduse in ceea ce priveste mententanta paginilor web deoarece, update-ul se va realiza pentru toate dispozitivele, nu este necesar sa efectuezi cate un update manual, pentru fiecare dispozitiv in parte.

O mai buna experienta a utilizatorului – aproximativ 60% din utilizatori parasesc pagina web daca o acceseaza si nu este responsive pe acel dispozitiv. Prin urmare, oferi o mai buna experienta utilizatorilor si cresti numarul potentialilor clienti si ulterior a conversiilor.

Optimizare SEO – conform noului algoritm Google, optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile este un criteriu eliminatoriu pentru o mai buna pozitionare. Astfel, daca site-ul tau este responsive, va fi mai bine indexat in motoarele de cautare si va obtine o pozitionare mai buna fata de site-urile care nu indeplinesc acest criteriu.

Avantaj fata de concurenta – cea mai mare parte din proprietarii de site-uri inca nu sau adaptat noilor tendinte si cerinte. Din acest motiv, cu cat se iau mai repede masuri in ceea ce priveste optimizarea site-ului pentru orice dispozitiv, cu atat mai mult cresc sansele de a fi in fata concurentei si de a creste vizitele, cerintele, conversiile, vanzarile etc.

In concluzie, daca site-ul tau nu se incadreaza acestui criteriu extrem de important zilelor noastre, e tipmul sa iei atitudine. Chiar daca ti se va parea un plus de investitie, afacerea ta va avea doar de castigat de pe urma optimizarii pentru dispozitivele mobile.

Mxhost ofera servicii de design si redesign, optimizare pentru motoarele de cautare, de la pagini de prezentare, bloguri, magazine online de mici sau mari dimensiuni. Cere o oferta personalizata la design@mxhost.ro


Lasa un mesaj