Cat de important e mobile-friendly pentru SEO ?

Specialistii in SEO avertizeaza detinatorii de site-uri care nu sunt mobile-friendly de faptul ca au parte de o scadere semnificativa in clasamentul motoarelor de cautare si le este redus traficul semnificativ. Din acest motiv, este recomandat sa fie adaptat site-ul pentru orice dispozitiv. Chiar daca acest avertisment a avut loc inca din 2014-2015, sunt inca proprietari de site-uri invechite, care nu pot fi accesate de pe smartphone-uri sau tablete.

De 3 ani, utilizatorii care acceseaza site-uri de pe device-uri mobile au depasit numarul celor care le acceseaza de pe un desktop. De altfel, se preconizeaza a fi mai multe terminatii mobile decat numarul populatiei, la nivel mondial.

Prin urmare, utilizatorii de site-uri web, se asteapta sa se poata accesa de pe orice dispozitiv, indiferent ca este vorba despre desktop, tableta sau smartphone. Si aici intervine notiunea de design responsive.

Ce se intampla daca site-ul nu e mobile-friendly?

Pentru a oferi o experienta cat mai placuta utilizatorilor, motoarele de cautare pozitioneaza mai bine in top acele pagini web care sunt mobile-friendly. Astfel, cei care nu au site-uri resposive, sunt defavorizati si au cazut in clasament, chiar daca au cuvinte cheie bine indexate.

Initiativa Google

Mai mult decat atat, Google a inceput sa ia initiativa in acest sens, iar paginile web care nu sunt mobile-friendly si ofera o experienta saraca utilizatorilor, sunt mai jos pozitionate in clasament. Concluzionam, asadar, ca motorul de cautare este preocupat de o cat mai buna experienta a utilizatorului.

Prin urmare, proprietarii de site-uri sunt incurajati si impulsionati sa faca un efort sa isi adapteze paginile web pentru a fi mobile responsive, de a se adapta schimbarii comportamentului utilizatorilor, daca isi doresc trafic si noi clienti. Este indispensabil sa tii pasul cu tehnologia pentru a avea o afacere prospera in mediul online si pentru a capta cat mai multa vizibilitate.

 

Lasa un mesaj