Ce este recomandat sa eviti daca ai un magazin online

Sondajele de opinie in randul consumatorilor care fac cumparaturi online evidentiaza anumite inconveniente din partea lor, ce sunt recomandate a se evita de proprietarii de magazine online.

Crearea unui cont de client inainte de a plasa o comanda – o parte din consumatori se plang ca trebuie sa isi faca un cont de client pe magazinul online inainte de a putea plasa o comanda, lucru care li se pare, unora, prea complicat sau inutil. Prin urmare, plasarea comenzilor se pot efectua si doar prin introducerea unei adrese de email, a unui numar de telefon si a unei adrese de livrare.

Website complicat ce ingreuneaza utilizatorii sa ajunga la produsul dorit – incearca sa ai un magazin online cat mai usor accesibil, in care consumatorul sa poate ajunge la produsul dorit printr-o simpla cautare.

Nu este specificat timpul mediu de livrare – atunci cand se comanda un produs, afiseaza timpul mediu de livrare pe care sa il respecti. Astfel, daca produsul este livrat la timp, consumatorul iti va castiga increderea.

Nu sunt afisate date de contact – pentru un magazin online, datele de contact sunt esentiale pentru credibilitate. Mai mult decat atat, clientul trebuie sa stie ca are un numar de telefon la care poate solicita anumite informatii, detalii sau reclamatii.

Costuri prea mari de livrare – consumatorii romani cauta produse pe website-uri care le ofera costuri cat mai scazute de livrare, sau chiar livrare gratuita. Din acest motiv, o parte din ei, prefera sa comande acelasi produs de pe un magazin online care, chiar daca are un timp de livrare mai mare, aceasta este gratuita. Asadara, incearca sa livrezi produsul la costuri cat mai scazute.

Newslettere – in momentul in care un consumator isi introduce adresa de email pentru confirmarea comenzii, intreaba-l daca doreste sa primeasca newslettere, ci nu folosi adresa de email pentru acestea, impotriva dorintei lui. Conform sondajelor, 40% din consumatori nu doresc sa primeasca newslettere de pe un site de pe care a facut o comanda.

Promotii – romanii cauta promotii in mod constant si cumpara produse atunci cand sunt la reducere. Daca magazinul tau online nu ofera discount-uri cel putin la anumite produse, acestia vor cauta in alta parte.

Multiple modalitati de plata – cumparatorii prefera sa aiba posibilitatea de a plati prin mai multe metode desi, in Romania, aproximativ 80% prefera metoda ramburs. Insa, peste 50% dintre ei renunta la a cumpara produsul daca nu gasesc metoda de plata preferata de ei, printre care cardul online sau paypal.

Pop-up-uri – clientii sunt absolut impotriva ferestrelor de tip pop-up pentru afisarea diverselor reclame, pentru abonarea la newsletter sau pentru a da like la pagina de Facebook.

Paginile website-ului se incarca greu – un magazin online trebuie sa fie foarte bine optimizat si sa aiba o solutie de hosting potrivita pentru o functionalitate optima. Clientii pararesc paginile care se incarca greu sau imaginile produselor nu se incarca.

In concluzie, daca ai un magazin online, evita cele mentionate mai sus si incearca sa implementezi toate cele necesare pentru satisfactia consumatorului, intrucat concurenta este acerba si clientii au de unde alege ce li se potriveste cel mai bine si care le ofera o experienta cat mai placuta – un client multumit inseamna mai mult decat o simpla vanzare.

Lasa un mesaj