Cele mai comune greseli ale unui website

Daca ai un website construit cu ceva ani in urma, poate ai impresia ca e suficient pentru a exista in mediul online. Cum acesta este insa intr-o continua evolutie si dezoltare, si website-urile au nevoie de imbunatatiri permanente.

In oricare din cazuri, daca scopul website-ului este de a capta cat mai mult trafic si de a aduce noi vizitatori, greselile pot fi reparate, cel mai adesea, “din mers”.

Iata care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in randul website-urilor, care pot fi reparate cu destul de mare usurinta.

Numele de domeniu lung si complicat

Cei mai multi utilizatori au idei foarte bune pentru numele de domeniu, insa sansele sunt foarte mari ca acesta sa fie deja inregistrat. Aici intervine greseala multora – adauga cuvinte la domeniu sau caractere care nu sunt relevante, doar pentru a-l gasi disponibil pentru inregistrare. Astfel, se creeaza un nume complicat, greu de tinut minte si implicit, link-uri neprietenoase.

Cum poti rezolva aceasta problema: in primul rand, daca ai un domeniu gratuit de la WordPress, Blogspot sau altele, este necesar sa detii propriul nume de domeniu – denota profesionalism si  incredere. In al doilea rand, daca ai deja un nume de domeniu, asigura-te sa fie cat mai simplu si usor de memorat. Daca nu ai un domeniu si doresti sa inregistrezi unul dar este deja luat cu extensia dorita, din fericire, exista sute de noi TLD-uri disponibile care sa reflecte domeniul de activitate. La inregistrarea unui domeniu, evita cuvintele scrise gresit, cu liniute, cu caractere greu de tinut minte sau cuvinte de legatura multiple.

Fara optimizare SEO sau optimizare gresita

Optimizarea SEO presupune minime cunostinte despre algoritmul motoarelor de cautare. Daca nu faci acest lucru corespunzator, traficul nu este captat in totalitate. Mai grav decat atat, fara optimizare SEO pentru website, dupa cuvintele cheie relevante, optimizarea continutului paginilor, meta-descrieri, titluri prea lungi fara relevanta pentru continut, duce la pierderea unui trafic imens.

Pentru solutionarea sau verificarea daca ai aceasta problema, daca nu detii minimele cunostinte necesare, este recomandat sa apelezi la un specialist SEO. De remarcat pentru acest aspect este faptul ca trebuie sa scrii continut relevant, care ajuta consumatorii sa gaseasca raspunsurile dorite la intrebari. La unele platforme utilizate, precum WordPress, sunt numeroare plugin-uri care te ghideaza in directia potrivita pentru a maximiza continutul din punct de vedere SEO.

Website cu design invechit

Daca ai un website construit cu multi ani in urma, ar fi timpul sa iei in cacul un update pentru redesign. Chiar daca nu stii nimic despre design sau vizitatorii website-ului nu cunosc acest aspect, tot ai nevoie de un redesign. Mai mult decat atat, daca site-ul nu este inca optimizat pentru device-urile mobile, pierde enorm potential trafic.

Pentru a remedia problema, este recomandat sa apelezi la un webdesigner pentru un redesign responsive, intuitiv si usor de navigat. Daca nu iti permiti sa platesti o persoana specializata, sunt numeroase CMS-uri precum WordPress, care au teme responsive.

Pagini pe retelele de socializare

O alta greseala destul de comuna este lipsa unei pagini pe retelele de socializare. E drept, acest lucru se intampla mai mult in randul site-urilor vechi construite, pe vremea cand nu exista Facebook. Retelele de socializare au un rol foarte important pentru mentinerea relatiei cu clientii si potentialii clienti, de distribuire a continutului, de anuntarea ofertelor. Social media este unul dintre cele mai bune canale de a crea un brand si prezenta online, prin intermediul caruia sa incurajezi clientii sa acceseze site-ul.

Prin urmare, daca inca nu ai o pagina de socializare cel putin pe Facebook, Twitter si Google plus, trebuie sa le creezi. Apoi, trebuie doar sa promovezi continutul site-ului si sa incerci sa strangi cat mai multe like-uri si persoana care urmaresc pagina.

 

Lasa un mesaj