Cum afecteaza certificatul SSL pozitionarea magazinului online in Google?

ssl-https

In mediul online, la fel ca si in viata de zi cu zi, lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par. Amenintarile de securitate ce apar mai mereu provoaca o senzatie de teama si de lipsa de incredere a consumatorilor, mai ales atunci cand vine vorba de a-si face cumparaturi online. Securitatea este un subiect de discutie des intalnit in orice domeniu de activitate, iar securitatea in mediul online nu este mai prejos.

Apropo, stiati ca, in urma unor studii internationale, s-a descoperit faptul ca aproximativ 70% din utilizatorii online cred ca legile actuale pentru protejarea datelor si a drepturilor lor nu sunt suficiente?

Aparent, si cei din echipa Google au citit aceste studii si au ajuns la cateva concluzii stricte, astfel ca vor lua cateva masuri serioase pentru a proteja intimitatea consumatorilor. Securitatea, dupa cum spun ei, a fost si va fi intotdeauna o “prioritate de top”. Zis si facut! In cursul anului 2014, Google a anuntat protocolul HTTPS drept un factor de clasare in constructia algoritmului acestora. Astfel, au reusit sa forteze marea majoritate a site-urilor online sa achizitioneze un certificat SSL, cu rolul de a implementa o conexiune securizata avansata pentru toti utilizatorii mediului online.

Indiferent daca magazinul dvs. este gazduit pe un server dedicat sau pe orice tip de hosting clasic, unul dintre cele mai esentiale aspecte al securitatii magazinului dvs. online este acela de a achizitiona un certificat SSL. Astfel, atat dvs. cat si utilizatorii magazinului dvs. veti putea beneficia de o siguranta sporita a tranzactiilor efectuate. Mai mult, prin intermediul acestui certificat, le veti garanta clientilor dvs. ca datele lor sensibile sunt in siguranta.

Ne-am referit doar la factorii de clasare ai algoritmului Google, dar cum ne incurca sau ne ajuta magazinul digital? Pentru a va raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa vorbim putin despre campania SEO si importanta ei.

Importanta campaniei SEO

Incercarea de imbogatire a cunostintelor este un proces indelungat si continua sa se indrepte catre un nivel uluitor, oamenii solicitand cat mai mult acces nu numai la informatii, ci si la produse si servicii diferite. Brand-urile care pot satisface aceste nevoi ajung in fruntea succesului cat ai clipi din ochi, obtinand, astfel, o bucata considerabila de pe orice piata in care concureaza un brand specific.

In lumea online, acest lucru poate fi tradus intr-un singur mod concret: afacerea dvs. trebuie sa fie prezenta in partea din fata a paginilor cu rezultate ale celor mai populare motoare de cautare, in cazul pietei romanesti, Google.

Detinerea unui site web pentru afacerea dvs. este doar primul pas! Va trebui sa urmati cateva etape esentiale inainte de a putea obtine o prezenta online puternica, care sa poata iesi in evidenta printre celelalte sute de brand-uri. Optimizarea motorului de cautare – pe scurt SEO – deschide calea principala spre primele pagini de rezultate ale oricarui motor de cautare. Acesta este un element extrem de important pentru succesul dvs. online. Folosind numeroasele seturi de procese care construiesc o campaie SEO cuprinzatoare, afacerea dvs. poate atinge un nivel ridicat de cunoastere a brand-ului si, implicit, site-ul dvs. poate primi un numar avantajos de vizitatori.

seo

Intelegerea in totalitate a algoritmilor motoarelor de cautare care sunt utilizati in prezent pentru a determina care dintre sutele de mii de pagini merita sa apara in primele locuri ale paginilor de rezultate este un lucru extrem de complex si tehnic, pe care doar cativa oameni il pot intelege cu adevarat. Ceea ce vom incerca sa transmitem prin intermediul acestui articol este de a oferi o mica intelegere de baza a ceea ce este SEO, cum poate fi el un instrument foarte important pentru campania dvs. de marketing digital si in ce masura este acesta afectat de certificatul SSL.

Ce este HTTPS?

Pentru a putea determina in ce masura este afectata pozitionarea magazinului nostru online de catre varianta HTTPS, vom fi nevoiti sa intelegem ce reprezinta acesta cu adevarat. Sa incepem cu elementele de baza.

Hyper Text Transfer Protocol Secure(HTTPS) este versiunea securizata a unui HTTP, protocolul prin intermediul caruia sunt transmise datele dintre browser-ul dvs. si site-ul web la care sunteti conectat. “S”-ul de la sfarsitul acronimului “http” al unui URL inseamna ca site-ul respectiv este securizat. HTTPS este adesea folosit pentru a proteja tranzactii online confidentiale, cum ar fi procesele de online banking si formularele de comanda online.

Site-urile web securizate pot proteja conexiunea unui utilizator prin securizarea informatiilor in 3 straturi:

  • Autentificare – protejeaza impotriva atacurilor si construieste increderea utilizatorilor;
  • Criptare – asigura faptul ca activitatea unui utilizator nu este si nu poate fi urmarita sau ca informatiile sale sunt furate;
  • Integritatea datelor – impiedica deteriorarea fisierelor atunci cand sunt transferate.

 

O intrebare pe care o intalnim des este: “Ce diferenta este intre certificatul SSL si HTTPS?”. Este posibil sa fi auzit de termenii “SSL” sau “certificat SSL” utilizati interschimbabili cu HTTPS. In mare parte, acestea inseamna acelasi lucru. Un certificat SSL este produsul pe care il achizitionati si il instalati de fapt pe serverul dvs., iar HTTPS este rezultatul obtinerii acestui certificat pe serverul dvs.

O alta intrebare des intalnita la care am dori sa va raspundem este: “Cum ne putem da seama daca un site web este securizat sau nu?”. Nimic mai simplu! Atunci cand un site are HTTPS instalat, in stanga URL-ului va fi afisat un lacat verde care indicat exact acest lucru, si anume ca site este-ul sigur.

Cum este afectata pozitionarea magazinului vostru in Google?

Vom incepe cu cateva informatii rapide despre site-urile securizate, dar continuati sa cititi pentru mai multe detalii.

  1. Google a lasat de inteles faptul ca, in viitor, site-urile web securizate vor prima, acestia continuand sa lucreze catre o retea securizata in mod implicit.
  2. In urma unor studii internationale, s-a descoperit faptul ca 84% dintre utilizatori vor abandona o achizitie online daca informatia a fost trimisa prin intermediul unei conexiuni nesecurizate, indicand astfel un potential impact asupra numarului de conversii.
  3. Aproximativ 40% din rezultatele ce se regasesc in primele pagini ale cautarilor din Google sunt securizate HTTPS.
  4. Un numar ridicat de studii au descoperit o corelatie intre HTTPS si clasamentele de cautare superioare.
  5. Site-urile web HTTPS se incarca mult mai rapid decat cele HTTP, iar site-urile cu viteza de incarcare rapida tind sa fie mai bine pozitionate.
  6. Pentru a sustine aceasta miscare, Google Chrome eticheteaza site-urile HTTP ca fiind nesecurizate, iar utilizatorii primesc o avertizare vizuala. De regula, marea majoritate a utilizatorilor parasesc site-ul respectiv atunci cand intalnesc acel avertisment.
  7. In momentul acesta, conform Google, mai mult de 50% din site-urile web de pe desktop detin un certificat SSL.

Iata cateva detalii asupra celor mai importante aspecte si beneficii:

1. Cresterea numarului de conversii

In timp ce utilizatorii nu au o intelegere tehnica completa asupra conexiunilor securizate, acestia inteleg ca doresc ca un site web sa fie HTTPS, mai ales atunci cand furnizeaza informatii personale.

Este un fapt real – Utilizatorii au o incredere sporita in conexiunile securizate! Majoritatea utilizatorilor este preocupata, pe buna dreptate, de faptul ca datele lor pot fi interceptate si utilizate in mod abuziv online. Daca un client intra in magazinul dvs. si isi exprima ingrijorarea cu privire la ceva, ati face tot ce va sta in putinta pentru a atenua aceasta preocupare si a crea un client fidel, corect? Atunci, de ce sa nu aplicam aceleasi principii si in mediul online?

Am vazut deja o diferenta sesizabila in ratele de conversie dintre un site HTTP si unul HTTPS, iar cu noul sistem de etichetare al platformei Google Chrome, aceasta diferenta a devenit din ce in ce mai vizibila. Atunci cand utilizatorii vad aceste etichete rosii cand incearca sa-si adauge numele, numarul de telefon sau adresa de e-mail intr-un formular, pot genera anxietate si ingrijorare majora.

Asigurati-va ca utilizatorii dvs. se simt in siguranta deplina, indiferent daca se afla intr-un magazin fizic sau unul online!

2. Cresterea increderii clientilor

Cu tot ce se zvoneste despre HTTPS, multi utilizatori cauta, in mod special, o conexiune sigura atunci cand viziteaza un magazin online. O astfel de conexiune securizata ofera clientilor dvs. relaxare si liniste atunci cand vine vorba de siguranta informatiilor acestora.

Mai mult, odata cu noul update al browser-ului Google Chrome, etichetarea paginilor HTTP a devenit mult mai evidenta. Acesta modifica indicatorul de securitate HTTP intr-un triunghi rosu foarte vizibil, chiar si atunci cand utilizatorii folosesc modul incognito. Noul avertisment face parte dintr-un plan gandit pe termen lung pentru a marca toate paginile HTTP ca “nesigure”. Nu este subtil deloc!

Daca ati fi pe un site cu acest indicator, mai ales unul de eCommerce, credeti ca ati mai pierde o secunda in acel loc? Cel mai probabil veti merge la urmatorul magazin online care beneficiaza de o securitate aparte, iar ceilalti utilizatori se vor simti, cel mai probabil, in acelasi mod.

3. Cresterea pozitionarii in paginile de rezultate

Peste 30% dintre site-urile afisate in prima pagina de rezultate Google sunt securizate HTTPS, ceea ce nu este deloc o surpriza, dat fiind faptul ca, asa cum am mentionat si mai devreme, Google a confirmat in anul 2015 ca favorizeaza site-urile HTTPS. Atunci cand 2 site-uri se lupta pentru aceeasi pozitie, iar rang-ul in functie de ceilalti factori de clasificare al celor doua site-uri este egal, HTTPS poate servi ca o departajare. Mai concret, daca site-ul dvs. se afla la egalitate cu site-ul concurentului dvs. in ceea ce priveste viteza, relevanta continutului, etichete etc., dar site-ul concurentului dvs. este HTTPS si al dvs. nu este, Google il va plasa pe acesta inaintea dvs.

Cum arata astazi? Desi mai putin de 1% din toate site-urile web sunt securizate, 40% dintre rezultatele din prima pagina ale cautarii organice includ un site HTTPS. Retineti si faptul ca site-urile care se clasifica in prima pagina din Google urmeaza multe alte bune practici pentru a castiga si pentru a-si pastra locul valoros de pe prima pagina, deci nu ar trebui sa fie surprinzator ca acestia urmeaza si sfatul echipei Google de a-si securiza conexiunea magazinului online.

Google doreste sa asigure cea mai buna experienta a utilizatorilor pentru clientii lor, deci nu doresc sa-i trimita in site-uri nesigure. Din acest motiv, algoritmul lor de clasificare favorizeaza site-urile HTTPS. Daca site-ul dvs. nu este sigur, ar putea fi depasit de alte site-uri similare care au toate masurile de securitate.

4. Securitate imbunatatita

Am tot mentionat acest lucru si vom continua sa-l mentionam: exista un motiv bun pentru care Google prefera conexiunea securizata – doresc sa obtina cea mai sigura experienta web cu putinta pentru utilizatorii lor.

Google modifica algoritmul lor de clasare doar atunci cand s-a dovedit functionalitatea si relevanta criteriului respectiv oferind, astfel, o experienta mai buna si mai avantajoasa utilizatorilor acestora. HTTPS protejeaza informatiile utilizatorilor si ale dvs. impotriva hackerilor.

In cele din urma…

Daca bugetul va permite acest lucru, un certificat de securitate SSL va aduce o masura de confort, creand in acelasi timp incredere si imbunatatind experienta utilizatorilor magazinului dvs. online.

google

Blogul webmasterului Google indica spre o pagina web securizata complet in viitorul apropiat: “Deoarece migrarea catre HTTPS devine din ce in ce mai usoara, vom continua sa lucram spre o retea sigura in mod implicit.”

Fiti proactivi in ceea ce priveste securitatea site-ului. Este mai bine sa reactionati acum decat mai tarziu cand ati putea fi deja in spatele competitiei.

 

Lasa un mesaj