Cum influenteaza noile TLD-uri SEO ?


In ultima perioada, sute de extensii de domenii au devenit disponibile si numarul continua sa creasca pe zi ce trece. Intrebarea specialistilor insa este ce impact vor avea acestea –  negativ sau pozitiv – din punct de vedere SEO. Pentru majoritatea populatiei, noile TLD-uri sunt inca un mister, deoarece nu stiu cum vor fi clasate in motoarele de cautare.

Dezbaterile pe aceasta tema, dintre extensiile de domenii si SEO, au existat intotdeauna, atunci cand a aparut ceva nou, inca de pe vremea cand au aparut primele gTLD-uri, pe  cand exista doar .com, .net etc.

Asadar, cum influenteaza noile TLD-uri SEO ?

In primul rand, datorita noilor TLD-uri, utilizatorilor li se ofera oportunitatea de a inregistra un nume ce contine cuvinte cheie, nume ce ar putea fi indisponibil cu extensia .com, .ro sau alte extensii comune. Cu putin noroc, poate gasesti disponibil numele dorit cu o alta extensie precum .biz, .org, insa noile TLD-uri au avantajul ca iti poti inregistra cuvantul cheie dorit cu o extensie care reflecta domeniul de activitate.

De exemplu, cuvanul cheie dorit pentru un magazin online ar putea fi hainedama. Insa hainedama.ro, hainedama.com sau hainedama.eu ar putea fi deja inregistrare, iar hainedama.org, hainedama.mobi nu au o credibilitate atat de buna, deoarece sunt mai putin cunoscute. Prin urmare, un nume potrivit ar putea fi hainedama.shop sau hainedama.cool.

Ceea ce inca nu este foarte clar pentru clasamentul Google este ca daca o extensie poate dubla un cuvant cheie. De exemplu, agentie.marketing are un potential mai ridicat in clasamentul Google decat agentie.ro, in cazul in care marketing este introdus in interogare ca fiind un cuvant relevant ?

In cazul in care cuvantul cheie din numele de domeniu este specific, acesta este considerat a fi un cuvant cheie exact. De exemplu, daca un utilizator cauta “haine dama” in motorul de cautare, atunci domeniul hainedama.ro este un cuvant cheie cu potrivire exacta. Odata cu noile TLD-uri, hainedama.shop ar putea fi un domeniu cu un cuvant cheie cu o potrivire mult mai exacta, mai ales ca este vorba de un magazin online, in care se vand haine de dama.

Aici mai intervine si perceptia utilizatorului. Se stie ca cele mai de incredere extensii de domeniu sunt .ro sau .com. Avand in vedere faptul ca TLD-urile sunt relativ noi pe piata, studiile inca nu pot demonstra daca utilizatorii au incredere intr-o astfel de extensie de domeniu, mai ales daca se pune problema de a face tranzactii online. Totusi, utilizatorii tind sa perceapa esenta unui astfel de domeniu, deoarece de obicei stiu, inca dinainte sa acceseze site-ul, care este tipul de activitate, din extensia numelui de domeniu. Acest lucru ar trebui sa intareasca si sa creasca, in scurt timp, increderea consumatorilor.

Cum ar putea fi folosite noile TLD-uri in interogarea de cautare?

Daca acum ne uitam la extensiile de domenii nationale, precum cele .ro, acestea sunt mai bine targhetate si directionate pentru utilizatorii din Romania, deoarece se adreseaza publicului romanesc. In cazul noilor TLD-uri, daca un utilizator cauta agentie turism Romania,  domeniul agentieturism.travel ar putea fi mai relevant.

Prin urmare, exista mari sanse ca noile TLD-uri sa revolutioneze motoarele de cautare si sa schimbe algoritmul SEO. De remarcat insa este faptul ca, pe langa numele de domeniu, care este extrem de important, mai trebuie tinut cont si de alti factori ce determina pozitionarea in motoarele de cautare.

La cerere, prin intermediul Mxhost se pot inregistra nume de domenii cu orice extensie disponibila.