Cum să administrezi WordPress cât mai simplu


WordPress este în proporție de 50-60% cel mai folosită platformă la nivel mondial. Este o platformă foarte ușor de administrat atâta timp cât este bine organizată de administrator.

Panoul de administrare WordPress

Fiecare secțiune a interfeței de administrare WordPress are funcții preferențiale care îmbunătățesc mult capacitatea de administrare. În mod implicit, multe dintre acestea sunt ascunse. Însă se pot comuta aceste casete de selectare, utilizând “Screen Options”, opțiune disponibilă, de obicei, în colțul dreapta sus.

Se găsesc opțiuni extrem de importante în partea inferioară a listei de navigare, în special submeniurile de la Appearance, Tools și Settings. Identificarea de la început a sistemului va ajuta mai multe pe viitor la management, mai ales dacă setările sunt ajustate, deoarece unele plugin-uri adaugă elemente noi în bara de navigare.

De exemplu, atunci când sunt efectuate update-uri, va trebui să te familiarizezi cu noile caracteristici și modificări suplimentare. Mai mult, înainte de a testa o nouă versiune sau temă nouă WordPress, se recomandă a nu se efectua astfel de teste pe versiunea live ci pe o instanță locală sau un subdomeniu.

Organizarea categoriilor și a tag-urilor

Categoriile vizează, în general, stabilirea postărilor în anumite containere, cu conținut similar. Acest instrument organizațional ajută cititorii să găsească mai repede tipul de conținut care îl caută. Este un model ierarhic, cu posibilitatea de subcategorii.

Tag-urile sau etichetele se referă la specificul postărilor. Spre deosebire de categorii care sunt clasificări mai generale, etichetele clasează conținutul mai detaliat, pentru a gestiona mai bine conținutul. Acestea ajutaă atât la management mai simplu cât și la SEO.

Comentarii

În funcție de conținutul site-ului, comentariile pot fi aprobate automat sau aprobate, după preferință. Pentru orice tip de website, comentariile sunt utile. Dacă dorești să aprobi comentariile automat și totuși să nu primești spam-uri, sunt plugin-uri care filtrează acest aspect.

Backup automat

O modalitate de a câștiga timp și totodată siguranță este opțiunea automată de backup. O copie periodică a fișierelor și a bazei de date este esențială pentru a nu exista riscul de pierderi de date. Este recomandat acest serviciu chiar dacă furnizorul de hosting oferă backup implicit. Sunt diverse plugin-uri care ajută la generarea arhivei de backup și salvarea acesteia într-o anumită locație dorită.

Debugging

Deși termenul poate părea necunoscut sau complicat pentru mulți administratori WordPress, acesta se referă la soluționarea erorilor ce pot apărea. Se pot căuta cum se pot rezolva astfel de probleme pe forumurile de specialitate ale comunității Worpdress, axat pe  principalul limbaj de programare, PHP.

Rolul utilizatorilor

S-ar putea să fie nevoie să dai acces mai multor persoane la site. De exemplu, dacă ai un site de știri, sunt mai mulți reporteri/redactori care scriu. Așadar, este important să știi ce permisiuni să oferi fiecărui utilizator. Din meniu, User-> All Users-> Username se pot schimba permisiunile oricărui utilizator.

Administrator – are toate permisiunile și poate efectua orice modificări, poate adăuga sau șterge alt utilizator.

Editor – are posibilitatea de a adăuga sau edita postări inclusiv alte altor utilizatori.

Autor – are posibilitatea de a adăuga sau edita doar postarea sa.

Contribuitor – are rol similar cu cel al autorului, însă nu are privilegiul de a posta conținut.

Abonat ( Subscriber) – are posibilitatea de doar de editare a propriului profil, însă fără conținut.

Plugin SEO

WordPress are o bună optimizare SEO, însă este totuși recomandat să ai instalat un plugin pentru SEO pentru automatizarea procesului de optimizare.

Pentru o ușoară administrare a întregului site, se poate alege o gazduire optimizată WordPress cu panou de control cPanel, prin intermediul căruia se poate instala cu ușurință WordPress din Softaculous.


Lasa un mesaj