fbpx

Cum sa iti optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare


Pasii crearii unui website trebuie urmati intr-o ordine logica – se incepe cu inregistrarea unui domeniu, cu un pachet de hosting si cu crearea propriu-zisa; fie se apeleaza la un web designer, fie unii isi creeaza singuri site-ul, cu ajutorul unor platforme.

Indiferent de situatie, intretinerea unui website si cresterea notorietatii, depinde de cata importanta si timp i se acorda. Astfel, unul dintre cei mai importanti factori pentru captarea traficului este optimizarea pentru motoarele de cautare, proces numit SEO ( Search Engine Optimization). Din pacate, acest proces este neglijat de foarte multi proprietari de site-uri, lucru care afecteaza negativ, intrucat traficul de pe motoarele de cautare poate fi de pana la 65-70%.

Concret, SEO presupune cateva tehnici de proiectare si actualizare a site-ului, cu scopul de a obtine pozitii cat mai fruntase in motoarele de cautare, in urma interogarii dupa anumite cuvinte cheie. Desi la nivel mondial sunt multe motoare de cautare ( Google, Bing, Yahoo, Ask, Yandex, AOL etc), Google detine monopolul pietei, motiv pentru care majoritatea solutiilor sunt pentru SEO Google.

Care sunt principalii algoritmi de indexare si clasare Google

La crearea website-ului, sistemul trebuie realizat in asa fel incat sa includa tag-uri html, precum meta description, meta keywords, URL-uri friendly etc. De asemenea, fiecare pagina a website-ului trebuie sa aiba cuvinte cheie specifice si plasarea acestora si in continutul paginii. Vechiul algoritm Google considera ca un Page Rank bun te ridica pe o pozitie fruntasa – motiv pentru care trebuie sa fii inscris in anumite directoare web, portaluri si, mai nou, bloguri pe acelasi domeniu de activitate.

Desigur, cel putin pentru a te mentine pe aceeasi pozitie, este necesara o investitie constanta pentru SEO. Pe langa alte aspecte, in aprilie anul in curs, Google si-a modificat algoritmul de clasare. Astfel ca, propulseaza in clasament acele website-uri care sunt mobile responsive, in defavoarea celor care nu sunt accesibile de pe dispozitivele mobile.

De asemenea, in ultimul timp, se vehiculeaza tot mai mult notiunea de content marketing – dupa cum Google insusi spune “Content is the King” – algoritmul se axeaza mai mult pe crearea si publicarea continutului original si calitativ, cu relevanta pentru cititori. Prin urmare, se recomanda ca orice website, indiferent de domeniul de activitate, sa detina un blog, pe care sa publice in mod constant continut relevant pentru cititorii lui.

Daca afacerea online necesita performanta, se recomanda apelarea la un specialist SEO care sa implementeze metode si strategii SEO care sa ajute pentru captarea a cat mai mult trafic de pe motoarele de cautare – cu certitudine, investitia va fi una benefica in timp.


Lasa un mesaj