Cum să setați obiective SMART pentru website-ul dvs.


Reproiectarea sau reconstruirea unui website pot fi procese interesante. Este și o oportunitate de a remedia acele probleme care vă enervează de mult timp, de a reîmprospăta aspectul și de a veni cu noi funcții.

Însă crearea unui website nou reprezintă o investiție mare și pentru a avea succes, acesta trebuie să fie întreprins cu o bază strategică puternică, care este direct legată de obiectivele dvs. de afaceri.

Setarea unor obiective corecte poate face diferența dintre succesul și eșecul site-ului. Potrivit cercetărilor, numărul unu pentru eșecurile site-urilor este lipsa unui obiectiv comercial clar. Dacă nu aveți setat unul până acum, vă recomandăm să vă reconsiderați acțiunile. Un site web de succes vă poate transforma complet afacerea. Poate spori vânzările, crește gradul de conștientizare, îmbunătăți experiența clienților, reduce costurile, îmbunătăți fluxul de lucru și vă poate ajuta să vă dezvoltați compania.

Înainte de a stabili lista obiectivelor site-ului, trebuie să știți de ce există site-ul dvs. Ce măsuri doriți să întreprindă vizitatorii site-ului dvs.? Ce vreți să facă sau să știe după ce au părăsit site-ul?

După care va trebui să determinați cât de bine (sau slab) funcționează site-ul dvs. web actual:

-Este ușor de citit și de înțeles conținutul dvs. Discutați subiecte relevante? Este textul divizat într-un mod eficient.

-Verificați viteza site-ului dvs. web folosind instrumente precum Google PageSpeed sau GT Metrix. Un site lent este o modalitate excelentă de a vă trimite vizitatorii în altă parte.

-Asigurați-vă că site-ul dvs. este ușor de utilizat pe toate dimensiunile ecranelor, dispozitive mobile și browsere.

-Asigurați-vă că site-ul dvs. este ușor de navigat și că vizitatorii dvs. pot găsi ceea ce caută în câteva secunde.

-Asigurați-vă că imaginile dvs. sunt optimizate pentru web (altfel vă vor încetini site-ul).

-Luați în considerare dacă ferestrele pop-up vă îndepărtează vizitatorii. În loc să fie eficiente, uneori vă pot deranja utilizatorii.

Dacă obiectivul dvs. este de a crește clienții potențiali relevanți, ar trebui să știți câți clienți potențiali generează acum site-ul dvs. actual.

O metodă bună pentru stabilirea obiectivelor de afaceri ale site-ului dvs. web este modelul SMART. SMART este un acronim pentru specific, măsurabil, realizabil, relevant și în timp util. Acest model vă ajută să stabiliți obiectivele site-ului web într-un mod care se concentrează pe obținerea succesului afacerii.

Specific – ce ați vrea să realizați? Setați un obiectiv de afaceri cuantificabil pentru site-ul dvs. web. Exemplu:

-Creșterea numărului de clienți potențiali relevanți cu 20%

-Îmbunătățirea ratei de conversie a vânzărilor cu 5%

-Îmbunătățirea satisfacției clienților cu 10%

Măsurabil – cum veți ști că se realizează? Stabiliți criterii și metode concrete pentru măsurarea progresului către fiecare obiectiv:

-Urmărirea clienților potențiali calificați prin CRM

-Urmărirea ratei de conversie prin Google Analytics

-Anchetarea clienților înainte și după reproiectarea site-ului web

Realizabil – se poate realiza în mod realist? Obiectivele stabilite prea sus sau prea jos devin lipsite de sens. Comparați-vă obiectivele cu numerele dvs. actuale și întrebați-vă dacă acestea pot fi realizate în mod realist. Cel mai important, cum intenționați să atingeți aceste obiective?

-Angajarea publicului țintă prin propuneri de valoare unice și îndemnuri mai eficiente sunt proiectate pentru a produce o creștere de 10% a fluxului de clienți potențiali. Un 10% suplimentar poate fi realizat prin direcționarea traficului către site-ul web folosind publicitate plătită și SEO.

-Testarea utilizabilității sugerează că îmbunătățirile UX ale site-ului web pot duce la o creștere a satisfacției clienților cu 10% sau mai mult.

Relevant – se potrivește acest lucru cu nevoile afacerii dvs.? Va ajuta la atingerea viziunii și misiunii companiei dvs.? Exemplu:

-Creșterea cu 20% a clienților potențiali pentru site-uri web este aliniată cu obiectivele departamentului de marketing de anul viitor de a genera 20% mai mulți clienți potențiali decât anul trecut.

La timp –  setați un interval de timp pentru obiectiv. 6 luni? 1 an? Stabilirea unui punct final vă oferă o țintă clară. Perioada de timp trebuie să fie, de asemenea, realizabilă și realistă. Exemplu:

-Creșterea cu 20% a clienților potențiali pentru site-ul web va începe cu un 10% inițial rezultat din îmbunătățirile site-ului web care pot fi realizate peste 6 luni de la lansarea site-ului web. Celelalte 10% vor rezulta din generarea de trafic suplimentar către site-ul web prin publicitate și SEO plătite, care vor dura cel puțin încă 6 luni înainte de a ajunge la rezultate dorite.

Un alt mod de gândire pe care îl găsim adesea util atunci când stabilim obiective este să diferențiem obiectivele care există în partea de sus a pâlniei față de mijlocul până în partea de jos a pâlniei. În partea de sus a pâlniei obiectivele sunt mai susceptibile să se concentreze pe generarea de noi clienți potențiali și influențarea percepției clientului asupra mărcii, de exemplu:

Creșteți vizitatorii noi dintr-un anumit segment de piață

Reduceți rata de respingere

Creșteți înregistrările CRM / baze de date

Sporiți implicarea cu conținutul mărcii

De la jumătatea până la partea de jos a pâlniei, obiectivele se vor concentra mai mult pe conducerea consumatorului prin pâlnie și pe obținerea unui rezultat comercial, de exemplu:

Creați o experiență de utilizare ușoară

Creșteți rata de conversie online pentru vânzări (rezervări)

Reducere ratei de abandon

Stabilind aceste obiective, veți crește traficul, veți crește acoperirea și veți crește vânzările într-un număr mare. Amintiți-vă, setați-vă un plan realist, dar plin de speranță, pentru a începe.

Obiectivele SMART nu lasă loc pentru interpretare sau amânare. Ele te fac să gândești realist cu privire la ceea ce este realizabil și ceea ce nu este, și sunt cuantificabile în timp, pentru a nu exista posibilitatea de a nu se realiza un obiectiv anul acesta. Modul în care definiți obiectivele va determina succesul lor.


Lasa un mesaj