Cum sa-ti pregatesti afacerea online pentru schimbarile din 2020

Luna decembrie este de regula cea mai aglomerata din an, din cauza sarbatorilor ce urmeaza si a pregatirilor pentru acestea. Totodata, este si ultima luna din an, luna perfecta pentru a face o retrospectiva a anului ce a trecut, a vanzarilor, a greselilor, a lucrurilor bune si rele si a ceea ce se poate imbunatati. De asemenea, este luna in care ne pregatim intens pentru noul an, astfel incat sa fim pregatiti si sa intram in forta in noul an pentru o mai buna prosperitate.

In primul rand, colecteaza informatiile pozitive – ce ai reusit sa realizezi in ceea ce priveste afacerea online, cu ce ai excelat. Ceva cu care te poti mandri. Dar, pentru a continua prosperitate, ai nevoie de un plan foarte bine pus la punct pentru 2020.

Iar planul pentru anul urmator incepe prin analiza anului curent. A functionat asa cum ti-ai dorit? Ce ar fi putut merge mai bine? Pentru ce nu esti pregatit? Si ce e cel mai important – ce poti invata din acest an, astfel incat sa aplici si pentru 2020?

2019 a functionat conform planului de afaceri? In mod normal, orice an calendaristic incepe cu un plan de afaceri. Atunci cand conduci o afacere, esti tentat sa fii mult prea restrictiv si perfectionist. Un lucru absolut normal. Pana la urma, afacerea incepe si se incheie cu antreprenorul. Trebuie insa sa ai abilitatea de a face fata schimbarilor mai ales in mediul online, sa te adaptezi cu usurinta la orice cerinta pentru a satiface nevoia clientilor.

Ce este important de remarcat este faptul ca un plan de afaceri trebuie sa fie intr-o continua evolutie, sa poata fi actualizat si adaptat pe parcursul anului. Iar sfarsitul unui an intreg de lucru este momentul perfect pentru a evalua acest lucru.

Analiza SWOT – o parte din planul de afaceri ar trebui sa fie cuprins de analiza SWOT. Avand deja experienta cu clientii, cu potentialele probleme, cu comenzile, poti face deja o astfel de analiza. Aceasta se refera la puncte forte, puncte slabe, puncte de imbunatatire si oportunitati de exploatare. In urma acesteia, vei constata daca ai mai multe puncte slabe decat puncte tari sau invers. De ce conteaza? Pentru ca acesta este unul din obiectivele afacerii pentru 2020.

Abordarea punctelor slabe ale afacerii este o modalitate excelenta de a dezvolta afacerea si de a mentine planul de afaceri relevant si eficient.

Website-ul si securitatea acestuia – website-ul trebuie actualizat si updatat in functie de planul de marketing. Daca ai un website de care nu esti multumit, acesta este momentul oportun de a-l modifica in functie de nevoi. Trebuie sa fie neaparat responsive pe orice dispozitiv, sa fie sigur si sa ofere o viteza de incarcare rapida. Pentru acest lucru, ai nevoie de un certificat SSL si de o solutie de gazduire stabila, fiabila si performanta. Securitatea si website-ul sunt coloana vertebrala a afacerii online.

Nu in ultimul rand, revizuieste planul de marketing, social media, investitia in SEO, blog. Toate acestea si mai ales greselile facute in 2019 trebuie sa fie un stimulent pentru anul 2020, astfel incat sa ai un plan de afacere perfect, care sa functioneze si sa imbunatateasca veniturile afacerii.

 

Lasa un mesaj