fbpx

Cum sa-ti pregatesti magazinul online de Black Friday


Marii retaileri si reprezentantii companiilor de curierat au declarat, in cadrul conferintei de la Tecomm Cluj, ca este mult mai bine ca Black Friday sa fie cu o saptamana mai repede in Romania, decat data traditionala, ultima saptamana din noiembrie. Acest lucru este benefic, intrucat infrastructura drumurilor si transporturilor din Romania este mai anevoioasa, dar si vremea din aceasta perioada constituie un factor defavorizant pentru livrarea la timp a tuturor coletelor. Practic, saptamana luata in avans ajuta si magazinele online sa aiba timp sa-si refaca stocurile pentru sarbatorile de iarna.

Conform statisticilor efectuate pentru anul precedent, un numar de aproximativ 5 milioane de persoane din Romania au facut cumparaturi de Black Friday, atat in mediul online cat si offline, profitand de reduceri de pana la 80%.

Iata cateva sfaturi utile despre cum sa iti pregatesti magazinul online pentru Black Friday pentru a fi cat mai eficient:

Asigura stocul – printre planificari, asigura stocul produselor pe care le vei scoate la promotie. Cel mai probabil, vei obtine preturi mai bune de la furnizori daca cumperi mai multe produse dintr-o singura comanda, motiv pentru care vei putea face discounturi mai mari.

Asigura transportul – indiferent de produs, trebuie sa asiguri transportul acestuia pana la domiciliul clientului. Daca este destul de costisitor, poti pune o anumita taxa si doar la comenzi mai mari transportul sa fie gratuit.

Lucreaza la paginile produselor – paginile produselor de pe magazinul online trebuie sa fie simple, usor accesibile si sa contina toate informatiile de care are nevoie cumparatorul sa stie despre acel produs. Desigur, pretul si discountul oferit trebuie sa iasa in evidenta, insa asigura-te ca ai toate informatiile expuse care asigura functionalitatea si utilitatea. De asemenea, paginile produsului trebuie realizate foarte bine din punct de vedere SEO, astfel incat Google sa le indexeze corespunzator si sa fie cat mai sus pozitionate in clasament.

Promoveaza evenimentul pe blog – primul pas pentru promovarea evenimentului este anuntarea lui pe blogul magazinului online. Daca nu ai unul, ar fi cazul sa il creezi. Bineinteles, titlul sa contina cuvantul Black Friday pentru impactul scondat dar si pentru indexare.

Lanseaza campania de marketing – daca ai decis sa participi cu magazinul online la evenimentul de Black Friday, ai nevoe de o campanie de promovare eficienta – social media, blog, motoare de cautare sau alte canale de comunicare, precum radio sau tv sau iti permite bugetul alocat.

Asigura functionalitatea site-ului – este foarte important ca in perioada de promovare sa ai un hosting foarte bun care sa sustina traficul si numarul mare de vizite pe care il vei avea. De asemenea, este importanta incarcarea paginilor intr-un timp relativ scurt, astfel incat utilizatorii sa nu renunte la a-l accesa. Desigur, de mentionat este faptul ca site-ul trebuie sa fie responsive, accesibil de pe orice dispozitiv – mobil, tableta sau desktop.

Odata implementate aceste criterii esentiale, cel mai probabil veniturile vor fi pe masura asteptarilor si campania de Black Friday va fi una de succes.

 


Lasa un mesaj