Cum sa va cresteti vizitele online prin continut calitativ


In mediul online, este aproape esential sa te evidentiezi cu ceva mai presus decat concurenta, pentru a avea efectele scontate. Pentru acest lucru, este importanta promovarea continua, prin diverse mijloace. Totusi, acest lucru nu este suficient: desi va promovati un produs de pe magazinul online sau de pe blog si aveti vizitele dorite, acestea vor fi pe termen scurt. De altfel, chiar si Google afirma si sustine faptul ca “Content is King”.

Din acest motiv, pentru a va fideliza clientela si pentru a va diferentia de concurenta, trebuie sa oferiti continut de calitate: si aici intervine notiunea de imbound marketing. Marketing-ul este de doua feluri:

– outbound ( se refera la mijloacele externe prin care va promovati afacerea/blogul/magazinul online – bannere, afise, link-uri externe, social media)

inbound ( continutul si calitatea paginii voastre, designul, usurinta cu care navigheaza utilizatorii pe site, titluri atractive si intuitive, imagini ce atrag atentia etc).

Discutand despre notiunea de inbound marketing, ce reprezinta, intr-o alta ordine de idei, anatomia continutului, crearea unui conținut de calitate este cheia pentru o strategie eficienta, in cazul in care angajamentul administratorului presupune publicarea de continut relevant si in timp util. Totusi, trebuie respectate anumite reguli de etica profesionala, fara spam-uri sau continut copiat. Conform spuselor celor de la Google, “decat sa va focusati pe anumite trucuri algoritmice specifice, axati-va pe furnizarea de experienta de cea mai buna calitate posibila pentru utilizatori”. Chiar daca pare dificil la prima vedere, crearea unui continut de calitate poate fi, de fapt, foarte simplu. Trebuie doar sa va cunoasteti foarte bine produsul pe care il promovati si publicul tinta.

Iata, asadar, cateva sfaturi utile pentru a crea un continut de calitate pentru site-ul vostru, indiferent ca este vorba de un site de prezentare, blog sau magazin online.

Stabiliti-va obiectivul principal

Inainte de a publica orice – articol, imagine, descrierea unui produs etc – stabiliti-va un obiectiv care sa va fie foarte clar. Acesta poate consta in vizarea pietei, a varstei consumatorului dar in primul rand, a necesitatilor acestuia. Continutul poate avea orice tema vizata: educativa, umoristica, motivationala sau informationala.

Stabiliti-va un ton care sa reprezinte tonalitatea vocii online

Odata cu esenta continutului, in functie de gravitatea acestuia, trebuie sa va stabiliti un ton al vocii online prin care sa va transmiteti mesajul. Acesta se implementeaza prin folosirea fontului, a semnelor de punctuatie si a culorilor. De exemplu, daca aveti o stire sau un produs de vanzare in editie limitata sau de ultima ora, puteti folosi un font ingrosat, posibil o nuanta precum rosu sau o culoare puternic vizibila si semne de exclamatie. In cazul unui blogger, va puteti exprima starea de spirit si prin folosirea emoticon-urilor. Folositi un ton insa care sa fie in rezonanta cu publicul tinta caruia va adresati.

Relevanta si Veridicitate

Odata ce ati scris despre un obiect, un lucru sau un fapt, in primul rand, trebuie sa verificati daca sursa este adevarata si care sa confirme acest lucru. In cazul in care publicati lucruri neadevarate, vizitatorii isi vor pierde increderea in spusele voastre si recastigarea increderii pierdute poate fi mai grea decat va puteti astepta.

Creati o structura simpla a continutului

Inbound marketing se axeaza foarte mult pe o experienta cat mai placuta a utilizatorului. Astfel, pentru a contribui la acest lucru, trebuie creat un text simplu, rarefiat si lizibil. Folositi-va de o structura bazata pe o noua idee/ un nou alineat sau subpuncte pentru un continut sumarizat.

Titlul – primul impact cu vizitatorul

Titlul paginii, al articolului sau al produsului este cel care intra prima data in contact cu potentialul vizitator. Daca acesta este captivant, persoana va intra sa citeasca continutul. De remarcat insa este faptul ca titlul trebuie sa fie neaparat relevant pentru continut si sa contina cuvinte cheie. Asadara, asigurati-va ca este descriptiv si intuitiv, in caz contrar vizitele vor scadea simtitor. Si aici, poate fi asociata o imagine relevanta pentru continut care poate starni interesul de a citit continutul.

Axati-va pe originalitate

Printr-un continut calitativ veti fi originali. Asadar, este recomandat, inclusiv de Google, sa nu abordati subiecte pe care le-a abordat deja concurenta.

Diversificati informatiile si continutul

Pentru a va fideliza cititorii si vizitatorii, creati continut diversificat. Pentru asta, postati subiecte diferite si bazati-va alternativ pe text, imagini si video-uri, interviuri sau studii de caz. In acelasi timp, fiti prezenti pe retelele de socializare pentru a pastra o comunicare indeaproape cu cititorii.

Acordati importanta optimizarii SEO

Indiferent de ce publicati pe site, acordati o deosebita importanta optimizarii SEO. In timp, daca postarile voastre sunt relevante, conform cuvintelor cheie relevante pe care le adaugati pentru acea pagina, aveti sansa sa fiti printre primii in motoarele de cautare cand utilizatorul incepe o interogare de cautare dupa cuvintele voastre cheie.

Promovati-va continutul

Chiar daca ati adaugat continut de calitate pe pagina voastra, acest lucru nu este suficient. Pentru a fi vizibil si citit de cat mai multa lume, trebuie sa il promovati, in primul rand pe retelele de socializare si prin orice alte mijloace ( outboung marketing).

Adaptati-va paginile la noile tendinte

Pentru a viza cat mai multi utilizatori ai retelei de internet, pagina voastra trebuie sa fie accesibila de pe orice dispozitiv, inclusiv desktop, tableta sau smartphone. Continutul de calitate nu este suficient daca vizitatorul nu il poate citi de pe telefon, ci trebuie sa isi deschida calculatorul pentru a-l vedea. Majoritatea vor inchide direct pagina si vor cauta ceea ce-si doresc la concurenta. Asadar, construiti-va paginile sa fie responsive. Daca nu aveti cunostintele necesare pentru asta, este indicat sa apelati la un specialist in webdesign.

Asigurati increderea consumatorilor

Daca sunteti detinatorul unui magazin online, tot in notiunea de inbound marketing intra si siguranta datelor consumatorului. Pentru asta, este recomandat sa utilizati un certificat SSL, care cripteaza datele introduse ale cumparatorului ( numar de card, parola, date cu caracter personal). Daca potentialul consumator nu are incredere in site-ul vostru, acesta va cauta produsul dorit la un alt distribuitor, unde stie ca datele ii sunt in siguranta.


Lasa un mesaj