Cum știi dacă site-ul tău e SEO friendly

Dacă site-ul tău este SEO friendly, posibilitatea de a fi clasificat în motoarele de căutare după cuvintele cheie și de a genera trafic, este mult mai mare, comparativ cu accesul direct. Din acest motiv, este recomandat să faci tot ce îți stă în putință pentru a crea SEO calitativ, cu scopul de a capta cât mai mult trafic pe site.

Există trucuri SEO diferite pentru fiecare website, însă, în termeni generali, SEO se axează pe cuvinte cheie relevante, adăugate în pagini și conținut. Din păcate, majoritatea proprietarilor de site-uri sau bloguri nu acordă importanță indexării în motoarele de căutare. Alții, nu știu să facă sau să verifice acest lucru.

Totuși, cum poți știi dacă site-ul tău e SEO friendly sau cum îl poți face astfel încât să fie agreat de Google și nu numai?  Iată câteva elemente cheie:

Indexarea site-ului în motoarele de căutare – dacă site-ul nu este indexat în motoarele de căutare, atunci nu poți capta trafic. Dacă însă, site-ul este indexat în google, înseamnă că este SEO friendly. Pe măsură ce site-ul este indexat, boții google vor vizita tot mai frecvent site-ul pentru a indexa în permanență conținut.

Creare de conținut relevant – acest lucru este important atunci când dorești să ai un website SEO friendly. Unul dintre cele mai importante criterii SEO rămâne conținutul. Conținutul nu este creat doar de dragul de a crea conținut, ci are scopul de a capta trafic în funcție de interesul cititorilor și al utilizatorilor.

Cuvinte cheie – fiecare parte de conținut trebuie să aibă cuvinte cheie setate. Acestea reprezintă cuvintele pe care utilizatorul le va introduce în motorul de căutare, pentru a i se afișa conținutul dorit. Practic, cuvântul cheie trebuie conectat la conținut. Odată ce ai stabilit cuvântul sau cuvintele cheie, este ușor să creezi conținut bazat pe acestea. Fiecare categorie a site-ului trebuie să aibă cuvinte cheie diferite.

Pentru cei care nu știu ce cuvinte cheie să folosească, se pot folosi diverse instrumente online pentru afișarea de cuvinte cheie relevante pentru site. Atunci când le descoperi, pune-le întotdeauna în titlu, în descriere, în primul paragraf, în interiorul conținutului și la finalul acestuia. Este importantă plasarea cuvântului cheie pentru a obține trafic de pe motoarele de căutare.

Mobile friendly – categoric, site-ul trebuie să fie responsive și lizibil de pe dispozitivele mobile pentru a fi SEO friendly. Acest lucru oferă un scor bun SEO, pentru că site-ul este receptiv atât pe desktop, mobil sau tabletă.

Viteza de încărcare – încărcarea paginilor site-ului cât mai rapid este un alt factor important pentru SEO. Acest lucru se datorează optimizării platformei cât și a soluției de găzduire folosite.

Criptare HTTPS – Google anunța în 2014 că site-urile ce conțin criptarea HTTPS – disponibilă exclusiv prin certificatele SSL– vor fi mult mai bine clasate în listele de căutare. Un an mai târziu, studii ale specialiștilor SEO au demonstrat acest lucru.

Conținut distribuit – conținutul creat pe site trebuie distribuit în cât mai multe locuri posibile, mai ales pe rețelele de socializare. Atunci când utilizatorii fac click pe o postare de pe o rețea de socializare, sunt redirecționaț automat spre pagina site-ului, iar motoarele de căutare indexează acest lucru. Practic, Google verifică relevanța conținutului și interesul utilizatorilor.

Imagini optimizate – optimizarea imaginilor înseamnă că acestea trebuie să aibă o rezoluție bună și trebuie să fie redenumite după cuvântul cheie asociat conținutului.

De exemplu, dacă utilizezi platforma WordPress, acesta are instrumente SEO incluse, care te ajută să obții un scor cât mai bun pentru o indexare optimă în motoarele de căutare, fără a avea cunoștințe avansate despre acest domeniu.

Aceștia sunt principalii factori de a obține un site SEO friendly, însă sunt și alte criterii specifice fiecărei platforme sau website individual, care ajută la menținerea și creșterea poziției în clasament. Tocmai din acest motiv există agenții SEO specializate.

Totuși, MxHost recomandă acelor proprietari de site-uri la început de drum, și nu numai, să acorde importanță și optimizării SEO pentru captarea de trafic din orice sursă posibilă, pentru creșterea numărului de vizite și implicit a afacerii online.

 

 

 

 

 

 

 

Lasa un mesaj