De ce alegerea domeniului e importantă pentru succesul site-ului

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare este un factor care pune multe probleme proprietarilor de site-urilor și companiilor. Desigur, toată lumea își dorește să aibă succes cu propriul site lansat și să ajungă în topul motoarelor de căutare – puțini sunt însă acei proprietari care înteleg importanța investiției.

Scopul SEO este de a obține o poziție cât mai bună în motoarele de căutare, cum ar fi Google, după căutarea cuvintelor cheie. Totuși, sunt mai mult de 200 de factori doar din cei cunoscuți, care determină poziționare în google și noi criterii sunt adăugate periodic.

Iată care sunt câteva din criteriile elementare pentru SEO:

Cuvintele cheie – pentru afișarea paginilor în motoarele de căutare după cuvintele cheie dorite, acestea trebuie optimizate corespunzător, după relevanța acestora. Totuși, doar cuvintele cheie nu sunt suficiente, precum nici popularitatea site-ului. Motorul de căutare va judeca și calitatea conținutului, prin verificarea corectitudinii gramaticale, lizibilitate și densitatea cuvintelor cheie. Un text sau o pagină care este exclusiv formată din cuvinte cheie, va fi considerat nesatisfăcătoare. Un text bine structurat, informativ, poate contribui la îmbunătățirea creșterii poziției în Google.

Avantajele unui domeniu relevant – deși TLD-urile clasice cum ar fi .com, .ro, .org ar înregistra cele mai bune rezultate, noile TLD-uri au o relevanță semnificativă din punctul de vedere al terminației ca și cuvânt cheie. Noi studii demonstrează faptul că extensiile specifice afacerii online are șanse bune să apară în primele pagini din Google. Termenii cu un volum mai mare de căutare și conținut calificat, relevant pentru anumite regiuni sau industrii geografice ar fi mai bine plasate în clasamentul motoarelor de căutare. Totuși, în fapt, toate TLD-urile au șanse egale.

Dorința de a achiziționa un domeniu care este deja cumpărat este posibil să ducă la schimbarea deciziei și la regândirea strategiei și a numelui. Aici intervin, adesea, erori grave, precum introducerea de caractere sau litere irelevante în nume, doar pentru a-l putea înregistra. Acest fapt duce, de cele mai multe ori, la eșecul site-ului.

Un nume de domeniu bun trebuie să fie simplu, relevant, concis, ușor de memorat, corect din punct de vedere gramatical și în același timp, atractiv. În acest caz, decât să achiziționezi un nume de domeniu dorit cu cratimă sau caracter irelevant, mai recomandat ar fi să alegi o extensie pentru acesta din categoria noilor TLD-uri, care să reprezinte tipul de business online.

Desigur, pe lângă găsirea unui nume de domeniu perfect pentru site, intervin numeroși alți factori care contribuie la clasamentul SEO, factori pe care îi poți acoperi prin optimizarea corectă a site-ului, un serviciu de găzduire potrivit care să garanteze o viteză de încărcare potrivită și investirea constantă în conținut și optimizare.

 

 

Lasa un mesaj