De ce ar trebui sa te intereseze webdesignul responsive


Indiferent din care perspectiva privesti lucrurile, un design responsive pentru website-ul tau ar trebui sa fie pe lista prioritatilor din prezent, pentru beneficiile din viitor.

De ce trebuie ca un website sa fie responsive?

In primul rand, deoarece diversitatea device-urilor este foarte mare si, cu cat este mai mare, cu atat poate aduce mai mult trafic pe o pagina. Astfel, daca website-ul este responsive, asta inseamna ca va avea o forma perfecta, indiferent de pe dispozitiv este accesat.

In al doilea rand, pentru ca Google si-a modificat algormitmul de procesare, prin care acorda o mai mare importanta paginilor care sunt responsive si accesibile de pe orice dispozitiv.

Daca ai deja un website care poate fi accesat de pe device-uri mobile, este un bun inceput. Totusi, un redesign ar fi util, pentru a-l crea responsive – in zilele noastre, paginile web se acceseaza de pe varii dispozitive, precum tablete, ipad-uri, diverse dimensiuni mobile, desktopuri etc.

Website-urile mobile au deja un mare avantaj in mediul online. Conform Google, in Statele Unite, accesarea website-urilor de pe device-uri mobile a depasit procentul de 61% si la nivel mondial numarul este in continua crestere. Mai mult decat atat, in 2015, se speculeaza a fi mai multe dispozitive mobile decat populatia la nivel global, ceea ce mareste exponential potentialul de trafic.

De asemenea, exista o alta diferenta majora dintre un site responsive si un site mobile. Un site responsive este structurat pe un singur URL ( de exemplu domeniu.ro ), care va fi acelasi, indiferent de pe ce tip de dispozitiv il acceseaza un vizitator. In schimb, un site mobile poate fi hostat pe un domeniu diferit ( exemplu blog.ro/domeniu ). Cele doua ar trebui redirectate printr-un script, astfel incat, cand utilizator acceseaza “domeniu.ro” de pe un smartphone sa fie automat redirectat spre “blog.ro/domeniu”. Desigur, nu toate site-urile ce pot si accesate de pe dispozitive mobile au aceasta problema a URL-urilor. Insa, evident, aceasta strategie nu este cea mai buna, mai ales cand domeniul principal nu poate fi accesat de pe smartphone-uri. Prin urmare, varianta de webdesign responsive ramane cea mai potrivita.

Procentul defavorabil inca ramane destul de mare si din alte puncte de vedere. De exemplu, 45% din afacerile de dimeniuni mici nu au inca un website, lucru destul de invechit in “epoca online-ului”. Daca te afli printre ei, cea mai buna strategie de a te afirma in mediul online este printr-un website responsive.

Majoritatea oamenilor care nu au de-a face cu mediul online, nu stiu cu ce si de unde sa inceapa. Pasii sunt simpli de urmat pentru crearea unui website. In primul rand, ai nevoie de inregistrarea unui domeniu (numele site-ului) si de un pachet de gazduire. Ulterior, poti apela la un webdeveloper ( persoana specializata in crearea de site-uri) sau la o firma specializata in webdesign. Daca costurile prea mari nu iti permit acest lucru, iti poti construi singur site-ul, cu ajutorul unui website builder sau prin instalarea unui CMS, precum WordPress. Majoritatea dintre website builder-uri sunt responsive, la fel si temele de CMS-uri.

MxHost ofera servicii complete pentru creare unui website responsive – de la inregistrarea de domenii, gazduire website optimizata pentru WordPress sau Magento, pana la solutii si oferte de webdesign, care sa corespunda nevoilor fiecarui proprietar.


Lasa un mesaj