De ce este importanta reputatia adresei de email

Afacerea ta este un brand – atunci cand interactionezi cu clientii, ei isi construiesc in minte o anumita imagine despre tine  si au anumite asteptari. Astfel, imediat dupa prima interactionare, vei avea un anumit loc ocupat in mintea clientului. In mediul online, reputatia este mai dificil de reliefat, intrucat din imagine se pierd anumite detalii, precum imbracaminte, aspect fizic, expresia fetei, mimica, gesturi, intonatii etc.

Indiciile pentru reputatia ireprosabila a unui email sunt limitate

Comparativ cu reputatia unei persoane fizice, modurile in care emailul poate fi impecabil, sunt limitate. Tocmai din acest motiv, este important a profita de orice oportunitate pentru crearea unei imagini online demne de un brand respectabil.

Preia controlul adresei de email

Se foloseste tot mai mult notiunea de email marketing pentru promovarea unei afaceri online. A avea o adresa de email precum @gmail, @yahoo sau @hotmail este suficient, dar nu intotdeauna de ajuns.

De ce nu este suficient? In primul rand, pentru ca este o adresa de email folosita pentru marketing in masa, asociata unui spectru larg de utilizatori. In al doilea rand pentru ca majoritatea numelor potrivite sunt deja luate si nu mai poti inregistra decat o adresa cu caractere nepotrivite sau numere. Astfel, daca iti doresti sa arati profesionalism, nu vei folosi o astfel de adresa de email, ci vei folosi o adresa aferenta unui nume de domeniu web, care sa reprezinte brandul.

Prin urmare, este nevoie de inregistrarea unui domeniu web si crearea de adrese de email personalizate. Intr-o alta ordine de idei, reputatia email-ului consta si in alti factori, precum: timpul de raspuns, acuratetea gramaticala, limbajul si caracterele folosite. In prezent, emailul este cel mai folosit mijloc de interactionare in mediul online – atat pentru scop personal, cat si pentru marile companii, intrucat se asigura suport prin intermediul email-ului.

Alege cu grija extensia de domeniu

In functie de publicul careia se adreseaza business-ul tau, adresa de email va trebui sa fie pe masura. De exemplu, daca ai o afacere ce se adreseaza publicului tinta din Romania, ideal ar fi sa ai un domeniu si o adresa de email cu extensia .RO.

Opteaza pentru inregistrarea numelui complet

Daca ai o afacere numita intr-un anume fel, opteaza pentru domeniul web cu acelasi nume – nu alege abrevieri sau caractere inlocuitoare, intrucat se va crea confuzie. De exemplu, daca domeniul web va fi “afacere.ro”, o adresa de email oficial ar putea fi “office@afacere.ro” sau “info@afacere.ro” etc.

In afara de aceste aspecte, reputatia unui email se reliefeaza si prin trimiterea de emailuri serioase si in primul rand, solicitate. Daca o adresa de email trimite mesaje nesolicitate, numite spam-uri, aceasta nu va mai fi credibila in viziunea consumatorului final.

Un alt aspect foarte important, si totusi neglijat de manageri, este ip-ul folosit pentru trimiterea de email-uri. Pentru o identitate online curata, se recomanda optarea pentru un Ip dedicat, pentru a nu risca blacklistarea unui Ip shared.

De remarcat este faptul ca impactul asupra utilizatorului porneste de la intrarea email-ului in Inbox, subiectul email-ului adresat si adresa de pe care este trimis – daca aceste elemente sunt respectate, cel mai probabil scopul de a fi citit emailul este, de cele mai multe ori, atins.

Lasa un mesaj