Despre QR Code si utilizarea codurilor

Istoric si avantaje

Inventate de Denso Wave (Japonia) in 1994, QR Code sau quick response code (codurile bidimensionale 2d) sunt ca si codurile de bare si permit stocarea unor date care, in cazul codurilor de tip QR (quick response), pot fi intr-o cantitate mult mai mare.

Codurile bidimensionale de tip QR se diferentiaza in primul rand prin puterea de stocare a datelor, drept dovada ca acestea permit depozitarea a 7089 caractere numerice respectiv 4296 caractere alfanumerice, in timp ce in cazul actualelor coduri de bare (unidimensionale) totul se limiteaza la 20 caractere.

Codurile bidimensionale permit o stocare mai mare de date decat actualele coduri unidimensionale datorita faptului ca permit scrierea datelor atat pe verticala, cat si pe orizontala, lucru care la codurile de bare unidomensionale nu este posibil.

Un alt avantaj cu care se lauda codurile QR il reprezinta codarea si decodarea rapida, iar folosirea acestora este gratuita, inventatorul japonez Denso Wave permitand sa fie folosite in intreaga lume fara licenta si alte costuri ascunse, lucru care a atras de la sine popularitate si folosire la scara larga, internationala.

De asemenea, codurile QR mai sunt folosite pentru ca permit decodarea chiar si la un grad de deteriorare de pana la 30%, acestea putand fiind tiparite pe orice suprafata cu suficient contrast, iar accesibilitatea lor se rezuma la o camera foto si un simplu soft de decodare, soft care functioneaza pe aproape orice smartphone.

La ce imi foloseste QR Code-ul ?

Acum, ca stiti in mare cate ceva despre codurile bidimensionale QR, ar fi cazul sa cunoasteti si motivele pentru care folosirea acestora va poate “vinde timp”, daca sunteti consumator, si spori vanzarile, daca doriti sa promovati un produs sau un site.

In calitate de consumatori, pentru a intelege cum va puteti bucura de codurile bidimensionale, va trebui sa privim spre companiile care le folosesc deja. Spre exemplu: daca pana acum, cumparand o doza de suc puteti castiga premii trimitand sms la un numar cu un anumit text, de acum incolo s-ar putea sa nu fie nevoie decat de 2-3 tastari pe telefonul dvs mobil.

Cum functioneaza? Faceti o simpla fotografie a codului QR, iar acesta va trimite spre pagina firmei unde aflati daca sunteti castigator sau nu. Consumatorul nu mai are nevoie decat de o camera foto si un soft de decodare care este gratis, astfel evitand tastarea unui URL sau a altor date care va pot ocupa timp pretios.

Desigur, acesta a fost un simplu exemplu: codurile QR permit depozitarea de date de tip link, numar, litera, ba chiar puteti scrie o poveste si transpune intr-un cod QR. Un alt exemplu care arata clar cat de folositor este codul bidimensional de tip QR il reprezinta lansarea filmului Iron Man 2.  In Statele Unite, imediat dupa lansarea filmului, strazile au fost pline de afise si bannere pe care era pictat si un cod qr ce putea fi fotografiat de pe strada, avand ca destinatie diferite trailere, clipulete, poze, si chiar avantaje din social media!

De stiut un lucru important: odata generat un cod bidimensional QR cu anumite date (exemplu: link), acestea nu mai pot fi schimbate, comparativ cu alte coduri bidimensionale private (cu licenta) unde datele pot fi schimbare oricand fara a modifica si codul bidimensional.

Ca marketer, daca doriti sa promovati o afacere online sau offline, puteti sa va folositi de revolutionarul cod bidimensional QR pentru a genera:

– Detalii produse

– Cupoane promotionale

– Detalii evenimente

– Link-uri (Facebook, Twitter, Site personal, Sectiuni promotionale din site)

– Numere de telefon

– Carti de vizita

Toate acestea, intr-un singur cod alb-negru, pe care il puteti plasa absolut oriunde doriti, iar cei targetati de dvs nu trebuie decat sa fie in posesia unei camere foto si a unui soft de decodare, iar informatiile furnizate vor intra instant in contact cu potentialii cumparatori.

La nivel international, aceste coduri bidimensionale de tip QR abia au inceput sa-si faca aparitia, si fiind la inceput de drum exista o varietate de modalitati prin care pot fi exploatate daca sunt descoperite cu putina imaginatie.

Din 22 decembrie Softaculous ofera posibilitatea de a instala si utiliza scriptul PHP QR Code pentru a genera direct de pe siteul dvs coduri QR.

In articolele viitoare vom prezenta cateva idei prin care codurile QR pot fi utilizate pe websiteuri.

  • Claudiu says:

    Bun, incerci sa ma convingi ca si “marketer” sa folosesc cod QR:
    de ce sa folosesc QR si nu sa transpun direct mesajul pe produs?
    Asa ma limitez la un soft, cu mesajul direct transmis ajung direct la client, fara conditionari.

    Intr-adevar QR este perfect concursuri&promotii.

  • Eric says:

    Salut Claudiu,

    Ai dreptate, codurile QR vizeaza pentru moment marile companii. Probabil pe viitor vom descoperi si alte avantaje care pot fi folosite de bloggeri / micii intreprinzatori. Nu putem decat sa asteptam!

  • Paul says:

    Well, am folosit mult timp coduri QR, daca spuneti de ce sa folositi e clar de ce, in romania nu prea exista marketing serios, dar codul QR faciliteaza conexiunea intre tine si client. Spre exemplu, la sediu un QR si cand este scanat userul e dus pe pagina de facebook sa dea like sau pe site cand scaneaza codul sa ii scrie in telefon direct numarul de telefon sau si mai bine cand scaneaza codul sa poata cumpara de pe tel produsul ori, cand scaneaza sa fie dus pe youtube sa vada un video. Fara acestea putini intra daca le zici tu sa intre pe un url kilometric, sau zic ca le e lene. Iar acestea sunt putine si cele mai usoare metode de utilizare de QR 🙂

  • Domingo says:

    Probabil ce-a mai proasta ctenfrinoa Cisco, organizare proasta, mancare aproape inexistenta, pret ridicat fata de anii anteriori si cel mai important: calitate slaba a prezentarilor tehnice. Ultimii doi ani am fost la cisco expo insa dupa ultima experienta care a intors cu 180 grade parerea mea despre acest eveniment, nu voi mai merge niciodata. Pe scurt a fost o bataie de joc.

Lasa un mesaj