E-commerce SEO – cum sa stimulezi pozitia in clasamentul motoarelor de cautare

Una dintre cele mai bune metode de a obtine trafic catre magazinul online este prin prezenta pe motoarele de cautare. Acest lucru nu este o sarcina tocmai usoara, deoarece in general, site-urile de comert electronic sunt concentrate mai mult pe produse decat pe continut. Desi SEO in comertul electronic ar putea fi o adevarata provocare, rezultatele pot duce afacerea spre un profit mult mai mare.

Daca nu esti pe deplin convins ca trebuie sa investesti in SEO pentru magazinul tau online, ia in calcul urmatoarele statistici:

93% din activitatea online incepe cu o cautare pe motoarele de cautare.

51% din traficul unui site vine din cautarea organica, comparativ cu doar 10% din cautarea platita, 5% din retelele sociale si 34% din toate celelalte surse.

Peste 40% din venituri sunt captate de traficul organic.

79% din oameni au interprins o actiune relevanta pe telefonul mobil inainte de a face o achizitie.

39% din cumparatori au fost influentati de o cautare relevanta.

Desigur, nu poti intotdeauna concura cu marii retaileri, insa te poti concentra pe clasarea corecta a paginilor de produse si categorii individuale pentru termeni mai putini competitivi.

Cum apari in motoarele de cautare

 

Este de remarcat faptul ca primele pozitii in motoarele de cautare sunt acaparate de marile branduri, vechi pe piata, nume destul de cunoscute din industrie. Este adevarat ca sansele ca tu, cu noul magazin online, sa elimini acesti jucatori sunt destul de mici. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la SEO pentru magazinul tau online.

De fapt, poti utiliza cuvinte cheie relevante, compuse, mai lungi, sau cuvinte cheie si expresii mai specifice  pentru a imbunatati clasamentul si pentru a castiga cateva pozitii spre primele pagini din Google.

Directionarea unor termeni mai putini competitivi, care insa sunt destul de cautati de publicul tinta, poate conduce traficul pe site-ul tau si te poate ajuta la cresterea vanzarilor.

Cum sa stimulezi clasamentul in motoarele de cautare

 

SEO pentru comertul electronic este putin diferit fata de SEO pentru un site de prezentare sau blog, care se bazeaza pe continut. Cel mai probabil vei avea mai multe pagini de optimizat si mai putin continut. In plus, in cazul magazinelor online, probabilitatea continutului duplicat este mult mai mare. Asadar, cum optimizam corect continutul unui magazin online?

Cerceteaza si descopera cuvintele cheie pentru paginile produselor si categoriile aferente;

Optimizeaza paginile cu meta-taguri, descrieri si etichete H1;

Creeaza si optimizeaza descrierile produselor si categoriile din care fac parte; revizuieste si redirectioneaza URL-urile;

Imbunatateste imaginile pentru o mai buna cautare;

Adauga continut suficient si relevant pentru produsele comercializate;

Optimizeaza site-ul pentru dispozitivele mobile;

Activeaza un certificat SSL pentru criptare HTTPS;

Verifica sa nu ai continut duplicat sau broken links;

Imbunatatirea SEO are multe elemente care trebuie adaptate periodic si intretinute, insa rezultatele se vor vedea cu siguranta in timp, ci nu imediat. Cu mai mult de 5.6 miliarde de cautari pe zi, adica 63 de mii de cautari pe secunda in orice zi, investitia in e-commerce SEo te poate ajuta sa iti dezvolti afacerea si sa o mentii in top, atingand targhetele propuse.

Lasa un mesaj