Efectele COVID-19 asupra e-commerce


Criza provocata de COVID-19 va schimba cu totul comertul cu amanuntul, iar aceasta criza devine o provocare pentru vanzarile si serviciile online. Dispozitivele mobile raman tot cel mai popular dispozitiv pentru cumparaturile online. Exista milioane de consumatori care creeaza si consolideaza noi comportamente si obiceiuri de cumparare online. Cumparaturile online vor inlocui vizitele la magazin pentru majoritatea familiilor pana cand va aparea un vaccin. De la cumparaturi in magazinele fizice, la cumparaturile online, oamenii schimba ce cumpara, cand si cum. Clientii deja evita locurile publice. Brandurile trebuie sa se adapteze si sa fie flexibile pentru a raspunde nevoilor consumatorilor.

Cumparaturi in vreme de panica

Pe masura ce stirile despre COVID-19 s-au raspandit si a fost declarata pandemie de catre OMS, oamenii au inceput sa isi faca stocuri si provizii. Magazinele online s-au straduit sa tina pasul cu cererea. Oamenii raspund la crize in moduri diferite. Iar raspandirea globala a COVID-19 a venit cu o mare incertitudine si cu multe informatii contradictorii.

Este sigur sa comanzi online?

Deoarece au existat incertitudini referitor la cat de infectios este acest virus, unii consumatori s-au intrebat daca e sigur sa primeasca comenzi online. OMS sustine ca e in regula sa primesti pachete din locatii cu cazuri COVID-19, deoarece probabilitatea ca o persoana infectata sa contamineze marfurile este scazuta, iar riscul de a contacta virusul dintr-un pachet care a fost transportat este, de asemenea, mic.

Cresterea comenzilor, intreruperi in lanturile de aprovizionare, modificari ale comportamentului clientilor, inchideri de magazine, toate acestea vor evolua diferit pe masura ce focarul de coronavirus ia amploare si efectele se vor resimti si asupra afacerii dvs..

– Reamintiti clientilor ca magazinul online este operational si la dispozitia lor, chiar daca magazinul fizic e inchis.

– Oferiti clientilor din regiunile sau sub-regiunile cele mai afectate reduceri sau beneficii, cum ar fi livrarea gratuita.

– Suplimentati stocurile pentru clientii existenti pentru a nu-i pierde.

– Sustineti clientii care se confrunta cu probleme financiare,oferind optiuni de returnare suplimentare sau prelungind datele de plata a facturii.

– Indiferent de masurile pe care le luati, mentineti-va clientii la curent in orice moment cu o sectiune personalizata in magazinul dvs. web. De exemplu, faceti vizibile nivelurile de stoc, anuntati clientii daca se asteapta la vreo intarziere in livrari si comunicati orice masuri suplimentare pe care le puneti în aplicare.

– Afisati informatii relevante pe site, fiti pozitivi si oferiti noi perspective pentru a castiga simpatia consumatorilor. O comunicare clara este ceea ce conteaza cel mai mult in timpul unei crize, incercati sa vedeti aceasta perioada ca pe o oportunitate de a deveni mai buni in domeniul in care activati.

– Informatiile despre produse, preturi, stocuri, pagini de retur, livrare, trebuie afisate cu exactitate pe platforma dvs. 24/7.

– Ofera functionalitati optimizate pentru a va asigura ca, clientii dvs. pot sa plateasca, sa verifice, sa-si gestioneze comenzile cat mai usor. Optimizati performanta si stabilitatea site-ului dvs. de comert electronic pentru a face fata varfurilor de trafic. Noile comportamente online s-au schimbat, mai multi oameni care se conecteaza la internet din cauza panicii, stresului, reprezinta o provocare suplimentara pentru incarcarea site-urilor web. Asigurati-va ca aveti o infrastructura stabila, ca aveti gazduire web potrivita pentru a sprijini site-ul si ca nu aveti probleme cu viteza si securitatea site-ului, eliminand riscul de a pierde potentiali clienti.

Nu e suficient doar sa ai un magazin online

Trebuie sa va asigurati ca site-ul dvs. reprezinta un magazin web convenabil, de incredere, cu toate functionalitatile incluse si unul care convinge clientii sa cumpere de la voi, nu de la concurenta. Ajutati clientii sa aiba o experienta cat mai placuta pe platforma de comert online si asigurati-va ca le este usor sa plaseze comenzile online. Sunteti oameni inainte de a fi o afacere asa ca:

– Respectati valorile si principiile pe care le are compania. Promovati valoarea pe care compania o adauga comunitatii in aceste perioade dificile

– Prezentati obiective realizabile si promisiuni durabile

– Comunicati si fiti transparenti cu clientii cu privire la modul in care gestionati situatia

Cu totii traim vremuri incerte. Clientii dvs. fac tot posibilul sa se adapteze acestor vremuri, inevitabil fiind nevoiti sa isi schimbe comportamentul. Ca proprietar de afaceri va confruntati cu o mare de incertitudini, si in acelasi timp incercati sa sprijiniti nevoile clientilor.

Voi cum faceti fata acestei crize?

 


  • 1001case says:

    Covidul a avut un efect pozitiv asupra brandurilor care isi desfasoara activitatea si in mediu online, pentru ca vanzarile online au crescut cu mult, toata lumea isi comanda acasa.

Lasa un mesaj