Este site-ul tău pregătit pentru primul Black Friday?

Anul acesta Black Friday va fi mai diferit decât oricare altul. Temerile provocate de Covid-19, criza provocată de această pandemie, au mutat comerțul cu amănuntul în online. În ciuda acestei perioade atipice, dacă vă planificați din timp o strategie, Black Friday poate fi în continuare o oportunitate excelentă de a încheia anul cu creșteri mari ale vânzărilor.

Tocmai de aceea, o să vă prezint câteva sfaturi pentru a nu fi luați prin surprindere sau pentru a nu da greș în acest an:

– În primul rând, trebuie să fiți pregătiți pentru o perioadă mai aglomerată. Să vă pregătiți website-ul pentru eventualele supraîncărcări din cauza traficului. Cu mai puține opțiuni de cumpărături outdoor și fără posibilitatea de deplasare în anumite locații, cel mai probabil spațiul online va fi dominat de cumpărături online. Va fi nevoie să vă puneți la punct site-ul pentru această aglomerare, să contactați furnizorul de găzduire din timp, dacă e nevoie de upgrade sau dacă trebuie să vă îmbunătățiți securitatea. Asigurați-vă că website-ul dvs. poate face față unei creșteri masive a traficului.

La MxHost am investit mult pentru a fi siguri că serverele noastre pot gestiona creșteri uriașe ale vânzărilor și că, clienții noștri vor avea parte de cea mai puternică găzduire pentru site-urile lor.

– Asigurați-vă că oamenii și sistemele voastre de operare pot face față. Chiar dacă obțineți creșteri uriașe de vânzări prin intermediul site-ului, va fi în zadar dacă nu aveți resursele necesare pentru a susține aceste cereri din partea clienților. Trebuie să aveți cel mai bun suport tehnic 24/7 pentru a menține site-ul web și sistemele back-end funcționale în permanență. Precum și resursele adecvate pentru a îndeplini rapid comenzile.

Verificați de asemenea, viteza site-ului, un site lent va îndepărta clienții. 46% dintre consumatori susțin că nu se vor întoarce niciodată pe un site care se încarcă greu. Acest lucru nu trebuie să se întâmple cu site-ul dvs. web.

– Creați oferte limitate de produse. Afișați în mod clar reducerile pe pagina principală. Aceste lucruri ajută clienții să vadă clar ce vor să achizitioneze și de ce au economii pentru Black Friday și Cyber Monday. Adăugați un banner cu numărătoare inversă și puteți induce sentimentul de urgență și emoție. Trebuie să îi faceți pe clienți să afle de ofertele dvs. pentru a-i face să acționeze și pentru a nu rămâne în urma concurenței.

– Fiți pregătiți să primiți solicitări pe toate canalele. În zilele obișnuite, comenzile trec prin coș și nu vă dați seama de multitudinea de solicitări, însă în această perioadă care urmează, e posibil să primiți cereri prin intermediul mail-ului, apeluri telefonice, pe rețelele de socializare. Clienții văd aceste canale un mijloc suplimentar de a vă contacta, iar pentru voi poate fi un foarte bun mod de generare a veniturilor. O parte din oferirea unei experiențe fantastice pe un website este să aveți un timp de răspuns rapid – cealaltă parte este să fiți politicoși și respectuoși față de toți clienții. Rețelele sociale pot fi un mare avantaj pentru afacerea dvs. de comerț electronic.

Realizați și publicați anunțuri pe site cu cel puțin cu o săptămână înainte de Black Friday, pentru a promova reducerile viitoare și pentru a oferi clienților un motiv ca să se întoarcă. Puteți trimite email-uri abonaților dvs., puteți face anunțuri similare și pe platformele de socializare sau pe alte canale utilizate de voi. Folosiți grafică și imagini dacă doriți să obțineți feedback cu privire la reclama dvs. de vânzări. Nu este obligatoriu să fiți designer web pentru a crea reclame sau pentru a avea imagini extraordinare pe pagina principală a site-ului dvs. Cu cât începeți mai repede să îi atrageți, cu atât mai mult vor fi entuziasmați clienții. Recompensați-i cu acces mai devreme la vânzări, vânzări excepționale și multe altele.

– Retargetați clienții existenți sau vechi. Campaniile de remarketing nu funcționează dacă nu le implementați. Trebuie să le amintiți foștilor clienți despre ofertele și produsele voastre extraordinare pentru a se reîntoarce. Persoanele care au achiziționat deja din magazinul dvs. vor fi mult mai predispuse să vă vadă ca prima alegere sau să vă recomande altora. În acest caz, marketing-ul prin e-mail poate fi o idee excelentă.

– Fie că oferiți produse de la furnizori sau le creați singuri, țineți cont de cererea crescută în timpul sărbătorilor. Asigurați-vă că furnizorii sunt pregătiți să vă ajute să faceți față volumului estimat de vânzări în timpul vacanței. În caz contrar, produsele vor fi vândute mai devreme decât era prevăzut și nu veți putea satisface cererea. Asta înseamnă vânzări pierdute!

– Verificați procesul de comandă și fiți siguri că totul funcționează fără erori. Asigurați-vă că procesul de plată este cât se poate de bun. Cumpărătorii de Black Friday sunt nerăbdători. Au mii de magazine din care pot alege și o perioadă limitată de timp. Vor părăsi magazinul dvs. la cea mai mică greșeală, dacă plata dvs. nu funcționează în mod optim.

– Realizați backup-uri regulate ale site-ului. În caz că site-ul dvs. web eșuează, un backup vă permite să restaurați totul rapid. Asigurați-vă că aveți un backup pentru orice, de la codul site-ului la imaginile produsului. Black Friday vine doar o dată pe an. Nu doriți să pierdeți vânzările, deoarece site-ul dvs. nu a făcut față și nu aveți un plan de rezervă. Dacă din anumite motive va cădea, backup-ul îl poate pune în funcțiune în cel mai scurt timp.

Păstrați clienții implicați pe tot parcursul anului, rămâneți activi pe rețelele sociale și trimiteți e-mailuri post-vânzare abonaților dvs. Implicați-vă în mod constant, atât de Black Friday, cât și în perioada sărbătorilor și o să aveți de câștigat.

Acestea sunt doar câteva dintre aspectele de care trebuie să țineți cont, însă cu o planificare atentă, cu obiective setate in mod realist, puteți reuși în acest sezon să atrageți clienți de partea voastră.  În mod evident, cel mai mare weekend de cumpărături din acest an va fi dominat de comerțul online, deoarece posibilitățile de cumpărături outdoor sunt limitate.

Știm că obiectivul fiecăruia e să obțină cât mai multe vânzări și clienții să fie mulțumiți, tocmai de aceea poate fi o sarcină destul de solicitantă în acest sezon și destul de greu de a atinge acest obiectiv fără dureri de cap. Este un moment stresant pentru mulți proprietari de magazine, deoarece își pregătesc vânzările și afacerile pentru un aflux crescut de trafic, vânzări, comenzi de îndeplinit și cereri de asistență. Rămâneți motivați și ambițioși indiferent de rezultate, iar dacă ceva nu a iesit cum vă doreați luați-o ca pe o experiență de învățare.

Lasa un mesaj