Google a blocat peste 780 milioane de reclame rau-intentionate in 2015


In cel mai recent anunt, Google a anuntat ca a blocat peste 780 milioane de reclame rau-intentionate in 2015, comparativ cu doar 524 milioane in 2014. Reclamele blocate sunt cele care contin malware, sunt inselatoare sau perturba experienta utilizatorului in a avea vizibilitatea asupra continutului pe care incearca sa il acceseze.

Pe langa cele 780 de milioane de reclame blocate, Google a mai anuntat ca a suspendat peste 10.000 de site-uri si peste 18.000 de conturi false. De asemenea, a blocat peste 12.5 milioane de reclame farmaceutice false ( 9.4 milioane in 2014), inclusiv acele reclame care au primit abuz sau nu au fost aprobate. In acelasi timp, compania a suspendat peste 30.000 de site-uri asociate cu escrocheriile si inselatoriile cu privire la pierderea in greutate, inclusiv acele website-uri care promit rezultate spectaculoase fara diete sau exercitii fizice.

Aceste tipuri de anunturi rau-intentionate sunt o reala amenintare constanta pentru mediul online. De exemplu, in 2014 Google a banat 7000 de falsificatori si numarul pare sa fie in continua scadere. Scopul companiei in 2015 a fost, de fapt, sa blocheze cat mai multe conturi si website-uri cu continut de tip phishing si alte website-uri cu continut malware sau softuri nedorite.

Google afirma faptul ca noua sa implementare pentru protectie a redus numarul downloadurilor unor astfel de softuri cu aproape 99% in 2015 si intentioenaza sa mai blocheze inca 10000 astfel de site-uri.

In acelasi timp, Google si-a imbunatatit sistemul astfel incat, in cursul anului trecut, a inlaturat peste 17 milioane de avertizari mincinoase, proiectate sa induca utilizatorii in eroare. Din fericire, numarul continua sa scada, in conditiile in care in 2014 a blocat 43 milioane de astfel de avertizari.

Comparativ cu anii trecuti, in 2015 dispozitivele mobile au jucat un rol foarte important pentru mediul online si navigarea pe internet. Din acest punct de vedere, Google a muncit intens pentru optimizarea vitezei pe mobil, inclusiv a reclamelor.

Din punctul de vedere al blocarii reclamelor rau-intentionate pe dispozitivele mobile, Google spune ca a reusit sa identifice acele click-uri accidentale, prin faptul ca nu te redirecteaza spre pagina cu reclama daca ai dat clik pe margini, ci te pastreaza pe site. De asemenea, compania a sters peste 1.4 milioane de aplicatii mobile care nu au respectat politica.

In acest an, Google intentioneaza sa aduca un aport de restrictii suplimentare cu privire la anunturile ce vizeaz pierderea in greutate, plus alte protectii suplimentare impotriva malware.

 

 


Lasa un mesaj