fbpx

Google penalizeaza site-urile mobile-friendly care folosesc aplicatii pentru afisarea banner-elor


Google cauta prin orice mijloace cu putinta sa imbuntateasca experienta de navigare pe internet a utilizatorului, mai ales de pe dispozitivele mobile. Astfel, de curand, marea companie a anuntat o noua schimbare, aceea in care va penaliza site-urile care au instalate mai multe aplicatii intercalate care afiseaza reclame sau continut nesolicitat.

Google a constatat ca instalarea unei astfel de aplicatii pentru afisarea de continut comercial este o metoda agresiva pentru vizitatori si poate fi, uneori, frustrant. Concret, Google isi doreste ca atunci cand un utilizator acceseaza un link al unui website prin intermediul motorului de cautare, sa ii afiseze exact continutul care il cauta, nu si alte reclame pentru downloadul unor aplicatii pe mobil.

Aplicatiile intercalate sunt, in esenta, reclame gigant introduse de proprietarul site-ului pe anumite pagini. In general, aceste reclame au un buton de oprire printr-un X insa, majoritatea au afisat butonul foarte mic. Proprietarii de website-uri prefera acest tip de reclame intructa li se pare mai accesibil si mai rapid de vizualizta insa, vizitatorilor li se pare o metoda de abordare agresiva.

Modificarea si penalizarea propriu-zisa va incepe din 1 noiembrie. Asadar, site-urile care afiseaza bannere mari pe pagina care acopera o mare parte din continut, nu vor mai fi considerare mobile-friendly. Ca alternative, browserele ofera modalitati de afisare a reclamelor mobile-friendly, precum Safari (Smart Banners) sau Chrome (Native App Install Banners), disponibile pe IOS sau Android. De asemenea, webmasterii se pot folosi de propriile aplicatii pentru afisarea bannerelor, atata timp cat nu acopera o mare parte din continutul site-ului.


Lasa un mesaj