Google prioritizeaza indexarea pe dispozitivele mobile


Google a anuntat ca indexarea pe dispozitivele mobile ale website-urilor va fi, in curand, default. Astfel, in primele rezultate vor fi afisate doar website-urile responsive dar va oferi asistenta acelor website-uri care vor trebui sa treaca si pe varianta mobila.

In aceste conditii, actualizarea website-ului astfel incat sa fie prietenos pe orice dispozitiv mobil, nu a fost niciodata mai importanta.

Ce este indexarea mobila default? – acest lucru inseamna ca, atunci cand Google analizeaza un website, prima data ia in considerare indexarea pe dispozitivele mobile in detrimentul desktop-ului si aceasta va fi activata implicit pentru toate site-urile, incepand cu 1 iulie.

Proprietarii de website-uri pot verifica in orice moment daca site-ul lor este pregatit pentru mobil, utilizand intrumentul de inspectie URL.

De ce promoveaza Google indexarea mobila in prim plan – in primul rand, Google isi doreste ca utilizatorii sa gaseasca rapid, de pe orice dispozitiv, cele mai relevate informatii pentru nevoia lor. Daca Google s-ar baza doar pe indexarea de pe desktop, s-ar putea ca utilizatorii care cauta de pe mobil sa nu obtina cele mai bune rezultate.

In decembrie 2018, Google a anuntat ca foloseste pentru mai mult de 50% din rezultate site-urile indexate din pe mobil. In zilele noastre, cele mai multe website-uri sunt concepute responsive, prietenoase si pe dispozitivele mobile, astfel incat pentru acei proprietari de site-uri actualizarea Google nu va fi vizibila.

Pentru Google exista doar un index, nu separa acelasi website de mobil sau desktop. Asadar, aceasta noua actualizare pur si simplu va clasa in top site-ul care este responsive. Desigur, acest lucru nu inseamna ca motorul de cautare va ignora complet site-ul ce este functional doar pe desktop, doar ca il va clasa dupa acele care sunt accesibile de pe mobil.

Website-ul tau este pregatit pentru indexarea mobila? Este de mentionat faptul ca indexarea mobila nu este un factor de clasificare. Site-ul responsive este insa un factor de clasificare in motorul de cautare. Astfel, daca site-ul nu este mobile-friendly, va fi afectat din punctul de vedere al pozitionarii in primele rezultate.

Conform studiilor, dupa ce proprietarii si-au atcualizat site-ul si pentru dispozitivele mobile, 78% spun ca au descoperit un nou potential de trafic, despre care nu stiau ca exista si ca este o modalitate excelenta de a capta noi clienti.

Asadar, daca nu esti sigur ca site-ul tau este sau nu mobile-friendly, se poate verifica acest aspect printr-un instrument de testare.

Lasa un mesaj