Google renunta la cuvintele-cheie exacte din AdWords


Incepand cu luna septembrie a acestui an, Google initiaza o noua schimbare in ceea ce privesc cuvintele-cheie exacte din Adwords.

Cuvintele-cheie sunt acele sintagme ce sunt folosite de administratorii unor campanii de Google AdWords, puse in paranteze patrate, pentru afisarea exacta a mesajului dorit. De exemplu, sintagma [vacanta exotica] este afisata doar persoanelor care cauta exact aceste cuvinte, nu si “vacante exotice”, “vacante exotice in Dubai”, “vacanta ieftina si exotica”.

Pana acum, sintagma sau cuvintele-exacte erau modul prin care mesajul era afisat persoanelor exact in forma dorita, prin adaugarea unui bid fiecarui cuvant ( bidul este modalitatea de plata aleasa: cost/click, afisare).

Argumente negative

Intreaga strategie de optimizare in Google AdWords necesita reabilitare, fara a se mai tine cont doar de anumite cuvinte-cheie. De altfel, daca nu se doreste afisarea paginii prin cautarea unor cuvinte, acestea vor fi puse la cuvinte cheie-negative, pentru a nu genera anuntul  unor persone irelevante in campania ta.

Inainte de a genera un cuvant-cheie, trebuie generate toate formele acestui cuvant, pentru a nu avea alte intelesuri la gen, numar sau persoana, deoarece robotii Google nu au cum  sa recunoasca diferitele sensuri in limba romana.

Cateva exemple ce pot induce in eroare cautarea, insa lista continua:

sg. corn

– pl. corni (masculin) – instrument muzical
– pl. cornuri (neutru) – produs de panificatie
– pl. coarne (neutru) – formatie osoasa pe capul animalelor

sg. ochi
– pl. ochi (masculin) – organul vederii
– pl. ochiuri (neutru) – oua prajite

sg. masa:
– pl. mese (feminin) -mobilier
– pl. mase (feminin) -multime de oameni

cuv. articol:

-expunere scrisa intr-o carte, ziar

-obiecte de vanzare expuse intr-un magazin

fete-comparatii:

-rosu la fata= obraz

-orice fila are doua fete= pagini

-flori in zeci de fete=culori

-in noapte se vad doua fete=oameni

Toate sensurile cuvintelor pe care nu le doriti a se afisa, se vor pune la cuvinte-cheie negative.

Argumente pozitive

Prin aceasta schimbare Google doreste, de fapt, sa mareasca traficul pe site-uri prin Adwords. Aceasta strategie se datoreaza faptului ca majoritatea administratorilor campaniilor de Google AdWords nu sunt specializati in marketingul online, implicit nu fac diferenta dintre cuvinte-cheie generale si cuvinte-cheie exacte.

Prin urmare, daca sintagma exacta setata va fi “masa copioasa”, afisajele vor fi si pentru: “mese copioase”, “mase copioase”, “masa ieftina copioasa” si multe alte generari.

Din luna septembrie, Google va incepe sa identifice toti termenii similari aferenti cuvantului setat, cu scopul de a genera cat mai multe afisari.

Deocamdata, modificarea va incepe din SUA, urmand ca, in scurt timp sa se implementeze si in Europa, implicit in Romania. Dar, avand in vedere faptul ca tehnologia “concureaza” cu viteza luminii, este indicat a pune in aplicare noi strategii de adaptabilitate , pentru a nu risca o alocare ineficienta a bugetului pentru campaniile Google AdWords.


Leave a Reply to Lista Cuvinte Cheie Google - Info GoldenSite

Click here to cancel reply.