Google+ se va inchide – care sunt efectele sale pentru website-uri

google-plus

In luna octombrie a anului trecut, Google a anuntat ca va inchide reteaua sociala Google+ pentru utilizatori, in urma unor scurgeri de informatii.

Motivele principal ce duc la inchiderea Google+ sunt lipsa de utilizare din partea consumatorilor si securitatea generala a retelei sociale.

Compania a anuntat ca, datorita unei brese de securitate a unui API, peste 500 de mii de conturi au fost accesate, de unde s-au putut fura date cu caracter personal precum username-ul, adresa de email, ocupatia, data nasterii, poza de profil sau ocupatia. Atata timp cat logo-urile API-ului in cauza nu sunt pastrate mai mult de 2 saptamani, Google nu a putut preciza cu exactitate numarul utilizatorilor afectati.

Vulnerabilitatea a fost activa inca din 2015, insa doar in martie 2018 Gogle a descoperit-o si a rezolvat-o, preferand insa sa nu o dezvaluie public la momentul respectiv.

Pe de alta parte, Google sustine ca 90% din utilizatori au sesiuni mai mici de 5 secunde atunci cand acceseaza Google+. Acest raport arata faptul ca acestia nu intentioneaza sa exploreze reteaua sociala si o parasesc imediat ce constientizeaza pe ce pagina se afla.

De asemenea, de-a lungul timpului, Google+ a avut o interactiune limitata a utilizatorului, deoarece developerii nu au dezvoltat aplicatii pentru acesta.

Initial Google a anuntat ca va inchide reteaua Google+ in octombrie 2019. Insa, dupa o a doua scurgere de informatii, a revenit cu un update, conform caruia reteaua se va inchide in aprilie 2019.

 

Influenta asupra website-urilor

 

Faptul ca Google isi inchide un serviciu ar putea fi socant pentru multi dintre utilizatori Totusi, cat de mult afecteaza acest fapt? Pentru micile interprinderi, aceasta actiune ar trebui sa reprezinte un avantaj – nu mai este nevoie sa publici continut pe aceasta retea de socializare, ci te poti concentra pe cele care au cu adevarat impactul dorit.

Totodata, un sfat de luat in calcul in ceea ce priveste aceasta actiune Google, este memento-ul online ce afirma faptul ca tot ce se afla pe canalul retelelor sociale este temporar si nu exista nicio garantie ca mesajele sau imaginile vor fi accesibile pentru totdeauna.

Acesta este principalul motiv pentru care recomandam scrierea de continut direct pe website, mai ales daca discutam despre continut sau materiale valoroase, deoarece pe propriul website ai control total asupra lui. Totusi, pentru a capta trafic, pe retelele sociale se pot plasa link-uri care duc catre paginile website-ului aferent continutului publicat.

 

Cum afecteaza SEO aceasta schimbare?

 

Atata timp cat Google a luat decizia de a suspenda activitatea Google+, nu este de asteptat ca acest fapt sa afecteze SEO. Totusi, majoritatea website-urilor au butoane integrate in website cu Google+, astfel ca, odata cu inchiderea oficiala a acestui canal, acestea vor trebui scoase de pe website, semnaturi de email sau de oriunde este prezenta sigla Google+.

Desigur, doar pentru ca se va inchide Google+, nu inseamna ca celelalte servicii Google nu vor functiona la fel, precum Google Business. Acesta nu are de-a face cu retelele de socializare, motiv pentru care aceasta pagina trebuie sa fie updatata in permanent.

In privinta stergerii sau nu a contului Google+, ramane la latitudinea fiecarui utilizator – unii vor prefera sa il inchida in timp ce altii vor astepta ca Google sa il dezactiveze automat.

 

 

Lasa un mesaj