Greseli SEO care trebuie intotdeauna evitate

seo-tehnici

Orice proprietar de website stie importanta optimizarii site-ului pentru motoarele de cautare, definitita ca SEO. Fara indexarea in motoarele de cautare, este putin probabil ca site-ul sa castige trafic doar din alte surse, cum ar fi retelele de socializare. Totusi, in timp ce unele tehnici de optimizare sunt incurajate, altele trebuie intotdeauna evitate.

Sunt tehnici de optimizare care se pot aplica pe termen lung si tehnici care sunt aplicabile doar pe termen scurt, care asigura un loc fruntaj in clasament. Insa, de regula, ridicarea ranking-ului in clasament cu tehnici gresit folosite, vine, de regula, si cu un pret, cum ar fi penalizarea site-ului de Google, banarea acestuia sau anumite interdictii la nivelul site-ului.

Din fericire insa, greselile SEO sunt usor de evitat atata timp cat stii ceea ce este de facut. Iata cateva probleme care pot aparea in timp, folosind tactici gresite SEO, cele mai comune greseli si cum sa le evitam.

Cum poate fi afectat site-ul din cauza unor greseli SEO

Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare (SEO), este sintagma utilizata pentru a descrie incercarile de a indexa si pozitiona cat mai bine paginile site-ului in motoarele de cautare (cel mai popular, Google). Un rank inalt este vital pentru succesul unui site, deoarece va aduce vizitatori suplimentari si va imbunatati vizibilitatea afacerii online.

In timp ce crezi ca optimizarea site-ului poate fi o miscare inteligenta, poti face, totusi, anumite greseli, pentru care eforturile de urcare se vor dovedi a fi in zadar. Acestea pot avea diferite grade de greseala, de la o simpla penalizare, pana la a incalca Termenii si conditiile Google.

Este destul de simplu sa facem anumite greseli fara sa le constientizam. Sunt persoane care se folosesc de aceste erori in mod intentionat, fiind un procedeu cunoscut, numit “black hat” SEO. Aceasta tactica presupune umplerea site-ului cu cuvinte cheie, link-uri de legatura, crearea unor link-uri ascunse sau pagini duplicate.

Astfel de tactici nu doar ca sunt gresite pentru reputatia online, insa daca Google constata ca se utilizeaza astfel de strategii, site-ul poate sa fie trecut pe o lista neagra. Acest lucru inseamna ca vei pierde pozitia in clasamentul actual pentru care ai muncit si va trebui s-o iei de la 0. Sunt situatii cand site-ul poate fi chiar interzis de tot si atunci va trebui renuntat la el.

Efectuarea unor greseli minore insa nu va duce la penalizari drastice. Cu toate acestea, ele pot afecta egativ SEO in alte moduri. O abordare ineficienta SEO inseamna mai putine vizite pe site de pe motoarele de cautare, diminuarea conversiilor si a reputatiei site-ului.

Asadar, ce greseli trebuie evitate din punct de vedere SEO, pentru a mentine pozitia constanta in motoarele de cautare? Iata cele mai frecvente tactici gresite intalnite:

Cuvinte cheie introduse excesiv in continut

Este greu sa exagerezi cu utilizarea cuvintelor cheie intr-un text care sa fie coerent si calitativ. Astfel, desi au o pondere mare, acestea nu vor fi la fel de eficiente. Astfel, o greseala comuna facuta de multi incepatori este folosirea cuvintelor cheie doar “de umplutura”.

Un exemplu de text ce foloseste cuvinte cheie excesive, ar putea fi: “Iti doresti un hosting stabil si rapid? Atunci trebuie sa alegi cel mai bun provider de hosting. Un plan bun de hosting ofera resurse de hosting superioare si caracteristici adiacente. Un pan de hosting eficient poate fi cheia succesului site-ului tau.”

In acest fragment, cuvantul cheie hosting este utilizat in mod repetat, cu scopul de a asigura o clasare inalta in motoarele de cautare. Cu toate acestea, un astfel de text va dauna mai degraba decat sa fie eficient.

De ce? Deoarece Google acorda prioritate mai mare acelui tip de continut calitativ decat cantitativ. Cuvintele cheie sunt utile in stimularea SEO doar atunci cand sunt relevante in raport cu contextul, raspandite in mod natural per ansamblu.

Desigur ca este bine sa utilizam cuvinte cheie in continut. In acelasi timp insa, ar trebui sa se potriveasca frumos cu acesta. Este mai important sa ne concentram eforturile pe redactarea de continut calitativ decat pe numarul de cuvinte cheie introduse.

Site-ul nu este responsive

In era digitala si a dispozitivelor mobile, conform statisticilor, peste 50% din trafic vine de pe smartphone-uri si tablete. In acest sens, este indispensabil ca site-urile sa fie responsive de pe orice dispozitiv este accesat pentru a capta tot traficul. Daca optimizarea din acest punct de vedere nu este corespunzatoare, Google vedea acest lucru si va genera un impact negativ asupra SEO.

Daca nu esti sigur ca site-ul tau indeplineste acest criteriu, se poate foarte simplu verifica prin testarea cu Google Mobile-Friendly. Solutionarea acestei probleme va duce la cresterea in clasamentul motoarelor de cautare si va oferi o imagine mai buna asupra performantei site-ului.

Odata cu trecerea timpului, s-ar putea ca unele link-uri sa devina nefunctionale. Exista numeroase motive pentru care se poate intampla acest lucru, cel mai comun fapt este atunci cand este mutat continutul site-ului sau este sters.

Indiferent de cauza, link-urile nefunctionale din site au un impact negativ SEO. Google utilizeaza asa-numitele crowlere ce evalueaza cum si unde se va clasifica o anumita pagina. Identificarea acestora si rezolvarea lor se poate face manual, sau folosindu-va de anumite instrumente specifice, in functie de platforma utilizata.

In concluzie, orice greseala, mare sau mica, poate avea un impact negativ din punct de vedere SEO. Din acest motiv, este important sa ne concentram asupra crearii unei strategii puternice SEO, in care sa urmarim tehnici ce s-au dovedit de-a lungul timpului a fi eficiente.




Lasa un mesaj