Importanta marketingului online prin continut in 2015

Institutul de marketing prin continut international a oferit de curand un raport care listeaza Facebook, Twitter si Youtube in topul preferintelor de platforme de socializare pentru distribuirea de continut.

Dintre cei intervievati, toti folosesc Facebook pentru distribuirea de continut, insa doar 66% dintre acestia sustin ca platforma este una eficienta.

Potrivit constatarilor, pentru prima data in istoria sondajelor, in acest an, promovarile online pe retele de socializare si pe motoarele de cautare au fost mai frecvent utilizate decat flyerele, fluturasii sau alte materiale de promovare imprimate, ca metoda de distribuire platita.

Utilizarea platformelor de socializare

Potrivit raportului, dintre cele mai utilizate retele de socializare pentru distribuirea de continut, Facebook ocupa primul loc, cu un procent de 94%, fiind astfel cel mai popular canal de marketing B2C (business-to-consumer) la nivel mondial. Locul doi il ocupa Twitter cu un procent de 82%, urmat de Youtube cu 77% si Linkedin cu 76%.

b2c-social-media

Cu toate acestea, dintre cei care folosesc aceste platforme pentru distribuirea de continut, sustin ca eficienta este mult mai scazuta in raport cu utilizarea acestora.

Reclamele platite

Pe parcursul acestui an a avut loc o schimbare majora privind metodele utilziate pentru distribuirea de continut de marketing prin intermediul anunturilor platite. Pentru prima data in istorie, marketerii au folosit mai multe metode de promovare platita online precum SEM, reclame de retelele de socializare, decat printurile sau alte promotionale offline.

Strategii si tactici de continut

Din punctul de vedere al tipului de continut, 90% folosesc distribuirea acestuia pe retelele de socializare, intrucat este cel mai popular canal de marketing; 87% se folosesc de imagini si ilustratii, in timp de 83% folosesc eNewsletters. Urmatoarele metode in ordine descrescatoare, aproape la fel de mult utilizate, sunt reclamele video, in proportie de 82%, urmate de articole pe website cu 81% si utilizarea unui blog, cu 77%.

b2c-marketing

73% din utilizatori au mentionat ca prioritatea este de a crea continut cat mai interesant pentru a atrage cat mai mult vizitatori dar in acelasi timp aceasta procedura reprezinta si o adevarata provocare. Pe langa alte metode de masurare, 30% mentioneaza ca incasarile sunt cea mai buna metoda de masurare a eficientei marketingului prin continut.

Buget alocat pentru marketing B2C

Pentru perspectiva anului 2016, 77% din respondenti au mentinat ca intentioneaza sa creeze mai mult continut ca metoda de promovare, in timp ce 50% dintre ei cred ca bugetul de marketing prin continut ca creste semnificativ in urmatoarele 12 luni.

In prezent, aproximativ 32% din bugetul de marketing general al unei companii se duce pe marketingul prin continut, procent care este in crestere fata de anul trecut, cand procentul era de doar 25%.

Prin urmare, importanta promovarii prin continut pe retelele de socializare, prin reclame platite pe motoarele de cautare, prin articole pe website si pe blog este in continua crestere si rata de eficienta este tot mai ridicata. Asadar, daca ai un website, indiferent ca este vorba de magazin online, site de prezentare sau blog, metoda aplicarii marketingului prin continut de calitate distribuit va genera, cu siguranta, mai mult trafic.

Sursa: marketingland.com

Lasa un mesaj