fbpx

În era “mobile-friendly” cum stii dacă site-ul tău este într-adevăr responsive


Lumea este dinamică, schimbătoare, utilizatorii trec de la desktop la smartphone-uri într-un număr tot mai mare pentru navigarea pe Internet. În multe țări deja numărul telefoanelor inteligente este mai mare decât desktop-urile, un motiv în plus pentru care afacerea ta online trebuie să poată fi accesată de pe mobil.

Un website “mobile-friendly” trebuie să poată fi afișat corect pe orice dispozitiv, indiferent de rezoluție: laptop, smartphone, tabletă sau orice alt gadget cu acces la internet. Acesta trebuie să aibă scrolling minimalizat, să fie ușor de navigat și să se încarce rapid.

Prin modificarea website-ului astfel încât să fie mobile-friendly, acesta va deveni mult mai vizibil pentru mai multe categorii de persoane și implicit va capta mai mult trafic. Iată câteva sfaturi utile de care să ții cont atunci când îți face site-ul responsive.

Cât mai ușor accesibil pentru clienți

Motivul creării unui website are la bază transmiterea informațiilor către client sau, după caz, pentru vânzarea de produse. La fel, scopul vizitei unui utilizator este de a obține informația dorită sau de a cumpara produsul căutat într-un mod cât mai rapid și mai facil cu putință. Astfel, prin intermediul unui site simplificat și ușor accesibil ajuți clientul să-și îndeplinească scopul și să fie satisfăcut.

Un site complicat sau greoi nu va face utilizatorul decât să plece imediat de pe pagină și să caute ceea ce dorește la concurență. Așadarș trebuie aleasă cu grija tema folosită, aranjarea în pagină, butoanele call-to-action, URL-uri prietenoase și alte câteva detalii care pot face diferența.

Criteriile unui website responsive

Trebuie să fie receptiv la rezoluția oricărui ecran, astfel încât să nu trebuiască pus dispozitivul pe orizontală pentru a putea fi lizibilă întreaga pagină.

Evită utilizarea unor softuri incompatibile cu dispozitivele mobile. Un exemplu poate fi flash-ul.

Plasează link-urile lizibile și textul la fel, astfel încât să nu fie necesară funcția zoom pentru a putea citi.

Există tool-uri online care te ajută să verifici în ce masură website-ul tău este responsive și ce poți îmbunătăți, inclusiv de la Google. Totuși dacă nu experiența și cunoștințele necesare, apelează la un specialist în domeniu pentru a obține website-ul dorit; te va costa mai puțin decât numărul de vizite/comenzi pe care le vei pierde în cazul în care nu iei atitudine.

 

 

 


Lasa un mesaj