In era Social Media, afacerea ta mai are nevoie de un site?

Ai dezvoltat o afacere si promovarea pe retelele sociale ti se pare suficienta. Ai luat in calcul insa si varianta unui website?

De ce mai ai nevoie de un website daca lucrurile decurg bine si ai rezultatele asteptate prin intermediul Facebook-ului? Sunt mai multe motive pentru care un site este cu adevarat necesar si mai multe moduri in care acesta poate ajuta afacerea sa creasca intr-o maniera imperativa, chiar daca prezenta sociala este una destul de puternic integrata.

Ca sa intelegem mai bine conceptul, a fi prezent doar pe retelele sociale ar fi ca si cand am fi in permanenta oaspetele cuiva intr-un spatiu care nu ne apartine, doar ne folosim de el. Oricand poate disparea acest spatiu, oricand pot sa nu mai existe mesajele, pozele, video-urile urcate, deoarece spatiu respectiv nu ne apartine.

In schimb, cu un website, lucrurile stau diferit – un website reprezinta proprietate, reprezinta individualitate, originalitate, autonomie si incredere. Totusi, aceste doua instrumente online pot foarte bine colabora pentru a obtine rezultatele de marketing dorite.

 

De ce Social Media nu e suficient si ai nevoie de un site

 

Controlezi continutul online – comparativ cu reteaua de socializare, pe un site poti controla continutul publicat . Tu decizi cum il prezinti, cand si ce informatii sa fie vizibile.

Mai mult decat atat, cand doresti sa afisezi datele de contact ale companiei, reteaua sociala are un standard de prezentare si ramane la discretia acesteia cum si unde vor fi afisate in pagina. Pe cand, pe un website, tu decizi modul in care vor aparea datele de contact, pentru a fi cat mai vizibile.

Un alt dezavantaj al retelelor de socializare este faptul ca profilurile sau pagina pot fi dezactivate temporar. Sau, daca reteaua decide ca profilul va fi inchis definitiv, toate informatiile se vor pierde, fara drept de recuperare.

Intr-adevar, inchiderea unei retele sociale de la o zi la alta este rara, insa nu imposibila – de exemplu, Google+ se va inchide incepand cu luna aprilie a acestui an. Chiar si retelele sociale care nu sunt intr-un astfel de pericol, cum e cazul Facebook, isi pot schimba oricand politicile si algoritmii.

Un caz similar a fost modificarea din 2018, cand Facebook a decis ca utilizatorii sa vada pe perete mai mult continut din conexiunile lor personale si mai putin din partea creatorilor de continut sau stiri. Acest lucru a dus la o scadere drastica a traficului pentru multi editori.

Cu un website este gasit mai usor si inspiri mai multa incredere – un website iti ofera libertatea de a influenta modul in care apari in rezultatele cautarii, folosindu-te de SEO si de cuvintele cheie. De asemenea, prezenta web si credibilitatea merg mana in mana, deoarece motoarele de cautare au o mare incredere pentru consumatori.

Publicul are o incredere scazuta fata de retelele de socializare, nu prezinta aceeasi credibilitate ca motorul de cautare, datorita stirilor si anunturilor false publicate si a preocuparii legate de confidentialitate.

Pe un site poti crea oricat continut doresti – ai mai multa libertate de creare continut decat pe orice retea de socializare, fara limita de caractere. De exemplu, Twitter are impusa o limita de 280 de caractere., Instagram stories o limita de 15 secunde la clipuri video. Pe un website insa nu vei avea nicio limitare in acest sens. De asemenea, cand ai nevoie de vechiul continut, este mult mai simplu de gasit decat de pe o retea de socializare.

Nu in ultimul rand, un website poate fi monetizat si, de asemenea, poti functiona in legalitate cu afacerea ta. Pe langa produsele de vanzare, vei putea afisa numele companiei, datele de contact si adresa unde poti fi gasit. Daca vei instala si un certificat SSL, credibilitatea va fi mult mai sporita pentru consumatori, stiind ca site-ul este unul real.

Totodata, este mai vizibila o oferta afisata pe un website decat pe o retea de socializare, deoarece poate fi afisata intr-un pop-up sau pe o pagina dedicata.

In concluzie, in era social media website-ul este indispensabil, deoarece retelele de socialiare sunt folositoare pentru a genera si capta trafic pentru site.

 

 

 

 

 

 

 

  • Radu says:

    Un site oferă credibilitate în comparație cu o pagină pe Facebook. Pe Facebook sunt de asemenea foarte multe pagini fără credibilitate.

Lasa un mesaj