fbpx

Informatii generale si notiuni de baza SEO


Conform statisticilor realizate de motorul de cautare, 94% din utilizatorii care cauta ceva pe Google, acceseaza doar rezultatele din prima pagina, in timp ce majoritatea acceseaza maxim primele trei rezultate. La nivel global, 83% din utilizatori folosesc ca motor de cautare Google, insa procentajul de mai sus se aplica la nivel general. Astfel, daca ai o mica afacere online si apari in rezultatele Google doar pe a 10-a pagina, de exemplu, cum faci sa captezi trafic?

SEO sau Search Engine Optimization, este definit ca procesul de crestere a pozitiei in motoarele de cautare si a page rank-ului, prin backlinks si cuvinte cheie relevante. Concret, SEO este, de fapt, cel mai relevant proces de crestere a traficului pe website de pe motoarele de cautare.

In prezent, sunt peste 180 de milioane de site-uri inregistrate, cifra care demonstreaza ca utilizatorii se bazeaza foarte mult pe motoarele de cautare pentru a accesa ceea ce-si doresc. De exemplu, un utilizator cauta un produs dupa un cuvant cheie si va accesa primele site-urile din Google; daca nu vor gasi ceea ce-si doresc, prefera sa caute acelasi produs dupa un alt cuvant relevant. Un alt exemplu pentru vizitatorii ideali sunt acei care cauta exact cuvant care defineste produsul – acestia pot fi transformati cu usurinta in potentiali clienti.

Asadar, daca website-ul tau nu este in primele pozitii in motoarele de cautare, cel putin dupa anumite cuvinte cheie sau macar cu prima pagina, sansele de a capta trafic sunt foarte scazute.

Pozitia unui website in motoarele de cautare – pozitia fiecarui website in motoarele de cautare este determinata de mai multi factori, printre care clasamentul paginii. Fiecare website este analizat in functie de clasamentul Google, in functie de cuvintele cheie relevante sau de rezultatele cautarilor. De exemplu, daca cauti dupa cuvintele “pantofi dama”, rezultatele in Google vor fi clasate in functie de cum website-urile au implementate aceste cuvinte cheie.

Concret, in prezent, algoritmul Google se bazeaza pe doua elemente esentiale: cuvinte cheie si backlinks. Cel de-al doilea element de refera la link-urile calitative de pe alte website-uri care directioneaza spre website-ul tau. In timp ce cuvintele cheie arata motorului de cautare ce continut are website-ul, backlinks demonstreaza lui Google cate de relevant este site-ul. De obicei, cuvintele cheie sunt pentru SEO on site in timp ce backlinks pentru SEO off site.

Cum sa-ti cresti afacerea prin SEO – avantajul major al SEO este ca audienta este focusata exact pe domeniul de activitate. Aproximativ 72% din proprietarii de website-uri sustin ca SEO este cel mai important factor pentru captarea traficului, mai important decat o reclama la radio sau tv, intrucat se intinde pe o perioada nedeterminata.

SEO de calitate cere timp si investitie – nu oricine are abilitatea de a face SEO, ci este nevoie de o investitie mare de timp si cunostinte de specialitate. De aici si motivul pentru care majoritatea companiilor care isi doresc performanta apeleaza la agentii ce se ocupa cu partea de SEO. SEO de calitate cere timp, astfel ca, cu cat incepi mai repede, cu atat mai bine.

De remarcat este faptul ca in SEO este nevoie de o investitie constanta atat pentru cresterea in clasamentul Google dar si ulterior, pentru metinerea pozitiei, pentru a nu fi asaltat de concurenta.


Lasa un mesaj