Istoricul unui domeniu si cum sa faci alegerea inteleapta

Inregistrarea unui domeniu nu inseamna intotdeauna ca este nou, fara sa mai fi fost vreodata utilizat. In zilele noastre este destul de dificil sa “prinzi” un domeniu care nu a mai fost niciodata utilizat.

In cazul domeniilor .ro, aceasta practica este foarte des intalnita, mai ales de la modificarea regulilor de inregistrare, de trecere a tututor domeniilor .ro din perioada nedeterminata in perioada anuala. Inainte de a inregistra insa acel domeniu mult dorit, este recomandat sa cauti informatii despre istoricul acelui domeniu.

Si domeniile sunt ca in viata reala – mostenirile pot fi o comoara dar si o povara in acelasi timp, cu deosebirea ca este vorba de reputatia vechiului website.

Un potential scenariu negativ ar putea fi urmatorul: ai inregistrat domeniul dorit pentru ca a expirat in urma utilizarii altui proprietar, creezi un website cu un alt domeniu de activitate, il securizezi, il optimizezi din punct de vedere SEO, ii creezi o prezenta online impecabila. Si totusi, timpul trece, insa nu apari in primele rezultate Google, in ciuda tuturor eforturilor depuse. Acest lucru se datoreaza faptului ca istoricul domeniului nu a lasat o impresie pozitiva motorului de cautare.

Google poate penaliza site-urile cu un istoric SEO negativ

Exista o multime de motive pentru care algoritmul Google nu permite unui site sa aiba un bun ranking. Desi calitatea si continutul unui site au devenit criterii principale de clasificare, site-urile care fac spam sau nu respecta termenii si conditiile Google, sunt penalizate. Practic, Google nu mai cauta doar dupa cuvintele cheie ale unui site, ci cauta mai degraba sa interpreteze holistic, incercand sa se puna cat mai mult in postura utilizatorului.

Desigur, privind lucrurile dintr-o alta perspectiva, daca domeniul a avut o buna reputatie in Google, acesta ar putea fi o reala oportunitate din punct de vedere SEO.

Cum verifici istoricul unui domeniu

Sunt diverse insturmente de testare a reputatiei unui domeniu, iar cele mai frecvente sunt:

Google – insusi motorul de cautare este util din acest punct de vedere. Pur si simplu introduci numele domeniului in Google si vei vedea daca a fost vreodata indexat sau nu.

Whois – o interogare whois poate sa ofere informatii despre psesorul domeniului, data solicitarii inregistrarii, registrarul si alte informatii utile.

De asemenea, se poate verifica in diverse liste de spam, cum ar fi SPamhaus, pentru a verifica daca domeniul a avut vreo legatura in trecut cu malware-ul.

Se poate reseta un domeniu?

Din pacate, nu exista niciun “buton” de resetare a unui domeniu. Astfel, noii sau actualii proprietari trebuie sa “traiasca” cu istoria domeniului si sa il curete cat mai mult posibil.

Asadar, inainte de a decide daca vrei sa inregistrezi un domeniu deja folosit, trebuie intotdeauna testata reputatia acestuia din punct de vedere SEO. Acesta trebuie sa nu fi avut continut nelegitim sau malware sau sa fie pe lista neagra Google. Daca domeniul in cauza are prea multe link-uri indexate toxice, este recomandat sa optezi pentru un alt domeniu.



Lasa un mesaj