Iti doresti un (re)design ? Ce sa urmaresti


Zilnic sunt persoane care isi doresc un nou site sau un redesign al unuia pe care-l au deja, fie ca este vorba de o afacere personala, un site de prezentare sau al companiei la care lucreaza. Motivele sunt, de asemenea, multiple: ori este prea vechi, ori nu le place coloristica, fie isi doresc altceva sau vor sa fie in tendintele actuale.

Indiferent de motiv, majoritatea apeleaza la un webdesigner. Avand in vedere ca piata din Romania este destul de extinsa in acest domeniu, multi ar spune ca ai de unde alege. Cei mai multi clienti spun ca doar pretul face diferenta. Contrar insa acestui impediment, este lipsa informatiei clare si a distinctiei de calitate.

Asadar, atunci cand ceri unui webdesigner sa iti construiasca site-ul ar trebui sa stii, in primul rand, ce iti doresti exact, sa fii explicit si concis si, la final, sa stii sa analizezi corect rezultatul. Fara dar si poate, acesta trebuie sa fie unul satisfacator, prin care sa poti atrage noi potentiali clienti.

Ce criterii standard sa urmaresti?

Viteza de incarcare – daa viteza de incarcare a site-ului este relativ mare, trebuie comprimate sau redimensionate imaginile. De asemenea, pentru imbunatatire, opteaza pentru o gazduire SSD.

Titluri HTML concise – verifica daca titlurile HTML descriu pagina. Este suficient unu-doua cuvinte cheie in titlu, insa relevant este sa descrie continutul paginii.

Adrese URL friendly – acestea trebuie sa fie prietenoase, ordonate, cu un continut concis care sa descrie continutul paginii. Acestea trebuie sa poata fi identificate cu usurinta de motoarele de cautare, pentru a fi indexate conform continutului.

Prima pagina – in homepage selecteaza cele mai concise informatii si plaseaza-le. Conform studiilor, un utilizator online are nevoie de doar 5 secunde care il determina sa inchida sie-ul sau sa deschida si alte pagini.

Contrast potrivit – contrastul dintre text/imagine si background trebuie sa fie potrivit si sa nu deranjeze ochii. Asa cum negru pe alb reprezinta un contrast lizibil, tot asa trebui sa fie si daca se leg alte culori pentru continut si background.

Stil si font  – foloseste acelasi font si combinatie de culori pentru toate paginile. Nu este recomandat sa schimbi fontul textului de la o pagina la alta. De asemenea, continutul relevant poate fi ingrosat (bold).

Logo – de obicei trebuie sa fie vizibil, in partea stanga de sus a paginii. Daca va fi pus in alta parte, risti ca vizitatorii site-ului sa fie confuzi. De asemenea, pe logo trebuie pus link spre homepage.

Pagina de informatii – pagina “Despre noi” sau “Despre companie” nu trebuie sa lipseasca. Vizitatorul site-ului trebuie sa fie informat despre activitatea, originea si detinatorul site-ului. De asemenea, la pagina de “Contact”, specifica clar toate datele companiei sau, dupa caz, cele personale. Oamenilor le place sa stie ca au de-a face cu o persoana/companie reala.

Casuta Search – aceasta trebuie sa fie usor de identificat pe oricare din pagini, pentru o mai buna experienta a utilizatorului. De obicei, se pozitioneaza in coltul ddin dreapta sus, a paginii.

Butoane Social Media – pune butoane pentru paginile de socializare aferente site-ului pe fiecare pagina.

Continut butoane/meniu – butoanele din meniu contin, de obicei, 1-2 cuvinte. De altfel, e inutiv sa spui ” Contacteaza echipa de suport tehnic”, cand poti sa scrii, simplu, “Contact” si lumea va sti despre ce este vorba. De asemenea, incearca sa nu faci un meniu sofisticat, ci cat mai usor de accesat. Coform studiilor psihologice, cel mai indicat este sa nu fie mai mult de 7 categorii in meniu. Sub acestea, pot fi subcategorii ale categoriilor principale.

Heading-uri clare – se spune ca oamenii nu citesc, ci scaneaza informatiile. Asadar, in header plaseaza cea mai relevanta informatie despre pagina, pentru ca, de cele mai multe ori, textul header-ului este decisiv in decizia de a citi sau nu continutul paginii.

Responsive – daca te-ai decis sa iti construiesti un site nou, sau ai optat pentru un redesign, esential ca acesta sa fie responsive si accesibil de pe toate dispozitivele: laptop, tableta, telefon etc.

Asadar, daca iti doresti performanta pentru afacerea ta online, incearca ca site-ul sa ofere o experienta cat mai placuta celor cae il acceseaza. Daca va fi pe placul lor, cu siguranta vor reveni.

 


Lasa un mesaj