fbpx

Magazinele online afiseaza preturile dupa client


Cel mai nou studiu facut in America demonstreaza faptul ca, mai nou, magazinele online isi schimba preturile in functie de gadgetul de pe care este plasata comanda. Desigur, nu mai este o noutate faptul ca suntem urmariti pe internet, observand faptul ca reclamele afisate pe site-urile pe care le vizitam sunt preferentiale, in functie de interesele noastre, insa, mai nou, acest lucru poate avea un efect si asupra pretului pe care trebuie sa il platim daca facem cumparaturi online.

Concret, magazinele online adopta preturi preferentiale, in functie de client, adica in functie de pe ce dispozitiv plaseaza comanda. Astfel, daca comanzi un produs de pe un magazin online utilizand Iphone-ul, pretul acestuia va fi mai ridicat, considerand ca cine are un Iphone e mai instarit, deoarece gadgetul in sine este mai scump decat restul dispozitivelor.

Christo Wilson, unul din cei care au facut acest studiu, spune ca „Multe companii de comert electronic ofera reduceri sau schimba pretul pentru clientii care folosesc anumite aparate sau sisteme de operare sau schimba ordinea rezultatelor afisate, evidentiind produsele mai scumpe”.

De exemplu, utilizatorii de iOS primesc o reducere de 15% la rezervarea biletelor de avion sau a camerelor de hotel, in schimb ce persoanele care urmeaza acelasi procedeu de pe un desktop, nu beneficiaza de reducere. Mai mult, cercetatorii au constat pe un magazin online de decoratiuni interioare ca un produs costa 120 de dolari daca este vazut de pe desktop si 230 de dolari daca este accesat de pe Android sau Iphone. Si nu este singura companie de acest gen, ci tot mai multe adopta aceasta strategie.

Cu toate acestea, adaptarea preturilor in functie de client nu este ilegala insa, dupa aparitia acestui studiu si a popularitatii lui, prin care clientii au devenit informatii si implicit precauti, unele companii au renuntat la aceasta practica.


Lasa un mesaj