Marirea traficului prin cuvintele-cheie


Cresterea masiva a audientei online dobandita prin intermediul motoarelor de cautare precum Google, Yahoo, Bing s.a. a dat drumul unei noi industrii: SEO (Search Engine Optimization).

SEO reprezinta tehnica prin care un site devine mai vizibil in motoarele de cautare, si care ulterior poate obtine vizitatori (audienta locala sau internationala), iar un aspect important in SEO il reprezinta cuvintele-cheie.

Cum din totalul audientei unui site, mai bine de 60-70% din vizitatori provin din motoarele de cautare, consideram ca este de prisos sa explicam cum functioneaza cuvintele-cheie si cum puteti sa va folositi de acestea in vederea unei optimizari web cat mai reusite.

Ce sunt cuvintele-cheie ?

Privind prin prisma publicului, cuvintele-cheie reprezinta cele mai importante cuvinte care definesc o nisa, o tema, o activitate. Daca, spre exemplu, aveti un blog care trateaza subiecte de hosting, cuvintele-cheie vor fi cele care definesc aceasta activitate sau alte activitati oarecum inrudite cu gazduirea (ex: domenii web, cpanel, administrare site etc).

Privind prin prisma unui motor de cautare, cuvintele-cheie (keywords) sunt cele care comunica robotilor (a celor care va scaneaza automat) despre ce este vorba pe un site: cat de profund se trateaza tema si in ce masura acordati dvs atentie temei, in vederea furnizarii informatiilor catre public. Doar cuvintele-cheie pot spune motoarelor de cautare ca la dvs pe site este vorba de hosting si nu… prajituri la pachet!

De cate feluri sunt cuvintele-cheie ?

Cuvintele-cheie sunt de doua tipuri: sub forma de cuvinte (ex: hosting, gazduire, spatiu), sau sub forma unor fraze, denumite pe englezeste long tail keywords (ex: hosting gratuit, gazduire web in Romania etc). Cuvintele-cheie simple definesc la modul general activitatea pe care o intreprindeti, iar long tail keywords sunt ceva mai profunde si au rolul de a defini o activitate mai in amanunt. Hostingul, spre exemplu, poate fi de mai multe tipuri. Pe piata exista hosting gratis, hosting romanesc, hosting cu ip dedicat sau fara, iar publicul de multe ori cauta cuvintele-cheie impreuna cu aceste amanunte, ca ulterior sa ajunga la dvs pe site, daca le-ati definit corect.

Strategia de imbunatatire a audientei online cu ajutorul cuvintelor-cheie

In mod normal, o strategie de atac asupra pietei online cu ajutorul cuvintelor-cheie trebuie sa existe inca de la cumpararea domeniului, si intretinuta pe parcursul activitatii dvs online. In cele ce urmeaza vom prezenta cativa pasi prin care puteti obtine mai mult trafic cu ajutorul cuvintelor-cheie, din momentul alegerii domeniului si apoi, pe parcursul activitatii ce-o desfasurati.

Analiza asupra cuvintelor-cheie – Prima actiune in vederea crearii unei strategii de atac a pietei este stabilirea cuvintelor-cheie, dar si a celor asemanatoare lor (numite si related keywords). Pentru a face o analiza buna, care sa dea roade pe viitor, trebuie sa va puneti urmatoarea intrebare: ce cauta publicul interesat de produsul meu pe Google? Dar, din cauza ca formele de cautare sunt diversificate, aveti nevoie si de un soft care sa calculeze si alti termeni corelati cu nisa dvs, pentru ca spre exemplu in industria hostingului unii potentiali clienti mai cauta si sub alte forme (ex: spatiu pe internet, server pentru site etc), iar aceste cuvinte relative (related keywords) sunt importante, iar sansele sa le ghiciti sunt mici. Un soft de analiza a cuvintelor-cheie care ofera atat cifre in ceea ce priveste potentialul de audienta, dar si termeni relativi ai principalelor cuvinte-cheie tastate este Google Keyword Tool, de la Adwords. Prin intermediul acestui soft online, puteti introduce un cuvant-cheie care descrie activitatea dvs, iar acesta va ofera informatii privind: cuvintele-cheie relative, cuvintele-cheie de tip long tail (fraze), concurenta, dar si numarul de cautari pe Google pe o perioada de o luna sau un an.

Alegerea cuvintelor-cheie – Daca ati efectuat o analiza amanuntita, mai mult ca sigur aveti deja in fata o lista uriasa de cuvinte-cheie si long tail keywords, insa nu aveti cum sa le atacati pe toate imediat. La inceput, este bine sa setati in site doar cateva, cele mai importante si relevante, iar cu timpul, prin introducerea de content nou, aveti posibilitatea de a ataca si cuvintele-cheie long tail.

Introducerea cuvintelor-cheie in site – De asta se ocupa de regula cel care v-a creat site-ul, dar va puteti ocupa si dvs, daca folositi un CMS precum WordPress, Joomla, Drupal etc. Pentru WordPress, spre exemplu, extista All In One Seo Pack, care va permite stabilirea cuvintelor-cheie, dar si alte facilitati cu care sa mariti vizibilitatea in motoarele de cautare. Recomandarea noastra este ca la inceput sa nu setati mai mult de 3-5 cuvinte-cheie importante si relevante, pentru ca va fi greu sa le exploatati mai ales intr-o nisa incarcata; insa adaugand frecvent continut relevant, cu timpul veti putea mari “plasa” cu care “pescuiti” audienta.

Numele de domeniu – Daca nu v-ati cumparat inca un domeniu, ar trebui sa tineti cont de un lucru esential la alegerea numelui. Google, dar si restul motoarelor de cautare iubesc site-urile care au in componenta cuvintele-cheie aferente activitatii ce-o desfasoara (insa asta nu trebuie sa va creeze iluzia ca, orice-ar fi, trebuie sa aveti macar un cuvant-cheie principal. Foarte multe nume bune de domenii sunt deja ocupate, tocmai din cauza ca sunt cautate (si scumpe), iar daca nu gasiti ceva relevant, nu cautati sa complicati lucrurile. Greselile pe care le fac multi vanatori de audienta sunt introducerea cifrelor dupa cuvantul-cheie principal, sau prezenta cratimei, astfel uitand cat de important este pentru public sa retina repede numele si, desigur, acesta sa fie brandabil.

Cuvintele-cheie sunt sigura solutie prin care comunicati motoarelor de cautare cu ce va ocupati si care este activitatea dvs virtuala, asa ca, mare atentie cand faceti o selectie, precum si modul in care le promovati. De regula, profesionistii la care puteti apela pentru a va spori vizibilitatea in motoarele de cautare sunt seo copywriterii.


Lasa un mesaj