fbpx

Mobile responsive poate fi cheia succesului pentru pozitionarea in rezultatele Google


Te-ai gandit vreodata cum sa imbunatatesti pozitia website-ului tau in Google? Sunt multe metode de crestere a pozitiei in clasamentul Google, insa una dintre cele mai relevante este adaptarea site-ului pentru dispozitivele mobile.

In prezent, dispozitivele mobile au ajuns cea mai la indemana alegere a utilizatorului atunci cand vine vorba de navigarea pe internet. Prin urmare, site-urile care nu pot fi accesate pe aceste dispozitive, pierd enorm trafic.

In cursul acestui an Google si-a modificat algoritmul in favoarea site-urilor mobile responsive, tocmai pentru a se adapta cerintelor pietei si nevoilor consumatorului, motiv pentru care si business-urile online trebuie sa isi adapteze site-urile.

Daca detii un website de prezentare a companiei unde lucrezi sau ai propria afacere, un factor esential de imbunatatire este adaptarea acestuia pentru dispozitivele mobile.

De ce conteaza sa fii disponibil pe mobil?

Ascensiunea dispozitivelor mobile a evoluat rapid, astfel ca, computerele sunt din ce in ce mai putin utilizate pentru navigarea pe internet. Se folosesc foarte mult de telefonul mobil sau de tableta atunci cand au nevoie rapid de o informatie. Astfel, majoritatea cauta pe Google atunci cand isi doresc ceva. Daca website-ul tau nu este in clasamentul Google, inseamna ca nu existi.

Un exemplu concret de utilizare a dispozitivelor mobile pentru cumparaturi este evenimentul de Black Friday Romania din acest an cand, pentru prima data in istorie, Emag a avut mai multe accesari mobile decat de pe desktop.

Cum poti face ca site-ul tau sa fie mobile friendly?

Pentru ca un site sa fie responsive, este nevoie de un redesign. Astfel, apeleaza la persoana care a construit site-ul sau la o agentie de web design, in cazul in care nu ai cunostintele necesare. Vei observa cum, in scurt timp, traficul va creste semnificativ.

Experienta utilizatorului

Un plus in fata utilizatorilor va fi experienta si usurinta in navigarea pe site. De asemenea, conteaza si timpul de incarcare, factor care tine de optimizarea site-ului, a platformei utilizate dar si de webhostul ales. Cea mai buna varianta de testare a experientei utilizatorului este sa te pui in postura acestuia. In cazul in care nu esti multumit de anumite aspecte de functionalitate, fa modificarile necesare.

De ce si-a modificat algoritmul Google?

Aparent, Google pune presiune in mod constant asupra proprietarilor de website-uri pentru a tine pasul cu algoritmul lui. In realitate, nu face decat sa se adapteze dupa nevoile si cerintele consumatorului. In general, micile afaceri tin cel mai greu pasul cu modificarile, intrucat marile corporatii au persoane specializate care se ocupa in permanenta de prezenta online.

Desigur, pentru cresterea in clasamentul Google, pe langa redesignul site-ului pentru a fi mobile responsive, prezenta social media joaca un rol important, pentru ca  utilizatorii pot impartasi informatiile.

 


Lasa un mesaj