Modalități de a încuraja clienții să-ți lase review-uri

De obicei, review-urile clienților despre produsele sau serviciile achiziționate de pe site-ul vostru generează oportunități valoroase de conversii. Și studiile realizate de specialiștii de marketing confirmă asta.

91% din consumatori citesc periodic recenziile online despre produsul pe care ar dori să îl cumpere, iar 86% dintre ei nu ar lua cumpăra de la un furnizor care nu are nicio recenzie sau cu atât mai puțin dacă are recenzii slabe.

Acest lucru se datorează faptului că recenziile, mai ales cele de pe rețelele de socializare, sunt o ”dovadă socială” din ce în ce mai importantă, asupra faptului că și alți oameni ți-au încredințat bani, contul bancar sau date personale și au fost mulțumiți de rezultat.

Și totuși, testimonialele clienților nu se rezumă ca avantaje doar la creșterea ratei de conversie. Review-urile clienților pot spori și creșterea site-ului în motoarele de căutare, din punct de vedere SEO. Prin recenzii, s-ar specula că traficul de pe site este mai valoros decât cel care provine din alte surse.

70% din clienții care cumpără un produs sau un serviciu ar lăsa o recenzie online, singura condiție este să fie motivați pozitiv sau, după caz, negativ, și să fie încurajați să facă acest lucru într-un mod eficient.

Recenzii vizibile – cu cât sunt  mai vizibile recenziile, cu atât îi poți stimula pe restul să-și împărtășească opiniile și experiența avută cu furnizorul. Trebuie implementată această idee în mintea consumatorului.

Interacțiune – dacă interacționezi cu clientul vis-a-vis de produsele pe care le achiziționează, îi stimulezi să lase un review. De obicei, suportul clienți este cel care are această sarcină.

Mediu – încurajează clienții să lase un review pe orice mediu se simt mai confortabil – pe rețelele de socializare, în comentariile produselor, pe pagina principală a site-ului sau în oric e altă parte. Dacă soliciți o recenzie din partea clientului, fă-o într-un mod elegant, subtil, cu întrebări scurte, simple și la subiect.

De exemplu, se poate crea un sistem prin intermediul căruia să poți solicita un review la câteva zile după ce clientul a cumpărat produsul sau serviciul respectiv, pentru a verifica dacă este mulțumit de achiziție.

O recompensă pentru recenziile oferite este un plus față de clienție. De obicei, o simplă mulțumire este suficientă. În cazul unui review negativ, în calitate de furnizor, răspunde clientului într-un mod manierat în care îl asiguri că depui toate eforturile pentru a soluționa problema sau nemulțumirea.

Generarea de recenzii de calitate necesită efort echitabil și gândire strategică, însă rezultatul merită, cu siguranță.

Lasa un mesaj