Motive pentru care ar trebui să investești în marketing prin conținut

Te-ai gândit vreodată la strategia de marketing prin conținut pentru afacerea ta online? Este una dintre cele mai eficiente metode de promovare precum și cea mai puțin costisitoare, motiv pentru care antreprenorii afacerilor online ar trebui s-o ia ca pe un avantaj competitiv.

Crearea de conținut unic pe site creează afacerii online numeroase oportunități ce duc la creșterea vânzărilor. De exemplu, dacă ai un magazin online cu un blog pe care postezi cel puțin săptămânal, cititorii îi poți converti destul de ușor în clienți.

Marketingul prin conținut va suplimenta strategia de marketing curentă

Pentru mulți antreprenori, marketingul prin conținut pare destul de departe față de strategiile aplicate până în prezent. Cel mai probabil strategiile curente se rezumă la SEO, campanii PPC sau pe social media. Însă, conținul unic indexat în motoarele de căutare vor avea un efect cel putin la fel de benefic ca SEO, întrucât se largește spectrul cuvintelor cheie.

Practic, marketingul prin conținut însumează toate cele trei strategii – SEO, PPC si Social media într-una singură. Cum?

PPC este o metodă de promovare de la Google, Pay per Click, ce are ca scop promovarea unor produse de pe site sau pentru a direcționa clienții către paginile cu răspunsurile care le caută.

Dacă deja investești în SEO, cunoști deja importanța cuvintelor cheie ce joacă un rol esențial în stimularea căutărilor în motoarele de căutare. Pe un blog, de exemplu, se pot introduce mai multe cuvinte cheie relevante pentru conținut. Desigur, indexarea va fi organică, implicit costuri mai ieftine.

Social Media este un element de bază pentru orice interprindere în momentul de față, însă găsirea elementelor improtante de pe site pentru a le împărtăși pe rețelele de socializare poate fi o adevărată provocare. Cu conținut unic de pe blog, această muncă poate fi mult mai ușoară.

Conținutul poate direcționa trafic pe site

Conținutul creat cu scop de marketing ajută vizitatorii să ajungă pe paginile site-ului prin toate canalele mai sus menționate. Cu certiutine aceste accesări vor avea un impact mult mai mare întrucât acesta este cel mai de calitate trafic generat. Conținutul unic dublează rata de conversie pentru că acesta conectează clienții într-un moment în care au cea mai mare nevoie de acces la respectiva informație pe care le-o furnizezi. Acest tip de conținut indexat in motoarele de căutare este mult mai credibil în viziunea clientului decât conținutul plătit. Iar această credibilitate nu afce decât să consolideze relația afacere-client. Se spune că marketingul prin conținut este singura metodă de marketing scalabilă bazată pe relații.

Metodă de promovare cu risc minor

Dacă vei opta pentru campanii plătite PPC sau pe Facebook, acestea costă bani și sumele, adesea, nu sunt deloc mici. De asemenea, este nevoie de studiu de piață și de analiză a ratei de conversie fapt care, din nou, poate costa daca este efectuat de o agenție.

Pe de altă parte, crearea de conținut unic și relevant poate avea costuri mult mai mici, difuzat direct pe site, lucru care nu implică costuri suplimentare de sustenabilitate. Odată indexat, acesta nu mai costă bani.

În general, toate companiile care au înțeles importanța marketingului prin conținut au adoptat această strategie de promovare sigură care poate aduce rezultate pe termen lung. Practic, cea mai mare investiție aici este timpul de a crea conținut, de a-l stiliza și publica. Este cu atât mai simplu cu cât majoritatea platformelor utilizate oferă plugin-uri SEO care te ajută la indexarea eficienta in Google după titlu, descriere și cuvinte cheie relevante.

 

Lasa un mesaj