Motive pentru care majoritatea afacerilor noi esueaza


Poate ca, in sfarsit, v-ati decis sa renuntati la job-ul care nu va aducea prea mari satisfactii profesionale si v-ati decis sa continuati pe cont propriu, prin inceperea afacerii la care ati visat mult timp. Poate fi vorba despre un site care credeti ca va foarte vizitat datorita continutului original sau o aplicatie noua care preconizati ca va va aduce mult-visatul profit.

Cu mult curaj, ati inceput deja sa va implicati in propriul business. Cu toate acestea, este bine de stiut ca, majoritatea afacerilor noi esueaza, in proportie de 65% in primii 5 ai de la inceperea activitatii. De incurajat insa este faptul ca majoritatea business-urilor esueaza inca inainte de a incepe prorpiu-zis; prin urmare, daca ati reusit asta, inseamna ca ati facut un mare pas inainte.

In primul rand, este nevoie de curaj si de initiativa. Chiar daca toata lumea a avut cel putin o data in viata o idee stralucita de a incepe o afacere, a putea vorbi despre asta, este doar in momentul in care chiar incepi cu adevarat.

Sa luam exemplul lui Bill Gates: el, cu certitudine a facut ceva in plus in afara de a incepe doar. Inceputul afacerii a fost doar un pas. Ulterior, odata cu inceperea afacerii a invatat continuu si a dobandit cunostintele si aptitudinile necesare pentru a supravietui si apoi, pentru a prospera.

Asadar, este foarte important ca tu, ca administrator al propriei afaceri sa evoluezi odata cu ea, sa iti implementezi zilnic noi cunostinte, atat din punctul de vedere al infrastructurii cat si din punctul de vedere al strategiei de a intra pe piata. Majoritatea, la inceput, nu isi permit sa aiba angajati care sa faca fiecare o anumita treaba, prin urmare tu, ca dezvoltatorul afacerii, va trebui sa fii “omul bun la toate”.

Un motiv pentru care afacerea ta cu un viitor, aparent stralucit, va esua, deoarece, probabil, nu ai toate competentele necesare. Cu certitudine esti foarte bun in ceea ce faci: posibil sa fi foarte bun la limbajul de programare, la webdesign sau la retelistica.

Dar ce stii despre conducerea uei afaceri? V-ati facut analize si cercetari de piata? Unde iti vei comercializa produsul? Cine il va cumpara si carei piete te vei adresa?

Cunosti notiuni de contabilitate primara? Prin ce mijloace ai de gand sa iti comercializezi produsul? Ce strategii de publicitate vei adopta – online sau offline? Cum vinde concurenta produsul similar? Cum sunt preturile tale raportate cu ale concurentei?

Sunt doar cateva dintre multitudinea de intrebari la care trebuie sa te gandesti inainte de startup-ul unei afaceri. Majoritatea persoanelor omit sa raspunda la aceste intrebari si, cand se afla in mijlocul situatiei, nu mai stiu cum sa ii faca fata si renunta.

Un alt dezavantaj este faptul ca nu prea gasesti colaboratori, asociati sau angajati carora nu li se promite un profit satisfacator pentru a-si da interesul suficient incat sa faci lucrurile sa mearga. Si in conditiile in care resursele financiare sunt reduse, acest lucru devine o problema.

Asadar, este nevoie de risc care trebuie asumat in monetul inceperii unei afaceri: riscul de a pierde tot ce ai investit sau riscul de a investi timp, energie si toate economiile, in speranta ca vei reusi.

Cum sa nu esuezi

Dupa ce ti-ai stabilit ideea de afacere si esti convins ca va functiona, incepe cu o analiza de piata: cate si ce produse similare sunt in prezent pe piata, cine sunt concurentii, cu ce preturi vinde concurenta produsul, cu cat tia-i permite tu sa vinzi produsul astfel incat sa iti acoperi cheltuielile lunare.

Fa o lista cu competentele pe care le ai pentru conducerea unei afaceri, nu doar pentru crearea produsului. Fii foarte sincer cu tine si, daca vreuna dintre competente iti lipseste, incearca sa gasesti alternative la costuri reduse. De exemplu, o sa ai nevoie de un contabil, sa presupunem ca o sa te ocupi pentru inceput de promovare singur si cu ajutorul catorva prieteni, incepand de pe retelele de socializare.

Ulterior, daca produsul incepe sa se vanda, reinvesteste banii in promovare si in orice altceva care iti lipseste. Este important sa fii constient de faptul ca in primele luni de viata ale unei afaceri, cel mai probabil o sa fi pe minus cu profitul. In timp, daca lucrurile merg in directia potrivita, vei reusi sa iti amortizezi investitia si, pe urma, poti discuta de un eventual profit.

Pana atunci insa, este nevoie de rabdare, munca continua si optimism. Mxhost incurajeaza pe toti cei care doresc sa isi inceapa o afacere online, prin pachete de gazduire care se potrivesc oricarui buget.


Lasa un mesaj