fbpx

Noi propuneri anti-spam si cookies


Internetul și tehnologiile digitale au schimbat lumea. Însă, există anumite bariere între cetățeni, serviciile și bunurile online, astfel încât interprinderile și startup-urile nu se pot, adesea, bucura pe deplin de toate facilitățile mediului online și a instrumentelor digitale.

Aici intervine Comisia Europeană cu o propunere din 10 ianuarie 2017, numită DSM Strategy, ce are ca scop creșterea credibilității și a securității mediului digital, în toate statele europene și noi oportunități de dezvoltare a afacerilor online, inclusiv în România.

Astfel, propunerea către Parlamentul European vine cu interzicerea în spațiul online european a mesajelor nesolicitate de tip spam, indiferent că este vorba despre emailuri sau SMS-uri, începând cu 25 mai 2018.

Primul vice-președinte Timmermans declară că “Propunerile noastre vor completa cadrul UE privind protecția datelor. Acestea vor asigura faptul că intimitatea comunicațiilor electronice este protejată de noile reguli mult mai eficiente și că instituțiile europene vor aplica aceleași standarde înalte pe care le așteptăm de la statele noastre membre”.

Protecție online sporită și noi oportunități de afaceri

Noi jucători: 92% din populația europeană afirmă ca este foarte important pentru ei ca emailurile si mesajele online să ramână confidențiale. Însă, actuala directivă se aplică doar operatorilor de telecomunicații generale. Noile reguli au menirea de a proteja și noii povideri de servicii moderne, precum Gmail, Facebook Messenger, Skype, WhatsApp, iMessage și Viber.

Reguli mai stricte: prin reînnoirea actualei directive aplicând regulile propuse, toți cetățenii și afacerile din spațiul european vor beneficia de același nivel de securitate electronică.

Conținutul comunicațiilor și metadatele: Intimitatea în mediul online va fi asigurată atât în ceea ce privește conținutul, cât și metadatele provenite din comunicațiile electronice (spre exemplu, locul și timpul unui apel). Astfel, dacă utilizatorul nu-și dă acceptul, acestea trebuie puse sub anonimat, cu excepția cazurilor unde sunt necesare date confidențiale, precum la facturare.

Noi oportunități de afaceri: odata ce s-a obținut acordul pentru ca datele aferente comunicațiilor, conținutul și/sau metadatele să fie prelucrate, operatorii de servicii de telecomunicații clasice vor avea mai multe oportunități de a utiliza date și de a presta servicii suplimentare. Ca idee, ar putea produce hărți termice care să indice prezența persoanelor fizice pentru a le fi de folos autorităților publice și companiilor de transport atunci când dezvoltă noi proiecte de infrastructură.

Reguli mai simple pentru cookie-uri: conform noii propuneri, așa-zisa “dispoziție privind cookie” va fi modificată și simplificată. Utilizatorii vor avea control asupra propriile setări, astfel încât să poată accepta sau refuza cookie-urile.

Protecție împotriva spamului: noua propunere interzice trimiterea de emailuri sau SMS-uri sau orice alte mijloace de comunicare inclusiv apelul, nesolicitate. De exemplu, s-a propus ca apelurile cu scop de marketing să aibă un prefix specific, destinat acestui tip de activitate, la care utilizatorul să poată decide daca răspunde sau nu.

Eficiență în respectarea legii: Autoritatea națională de protecție a datelor va fi responsabilă de respectarea normelor legii.

Următoarea etapa este de a prezenta propunerea Parlamentului European pentru a adopta aceste reglementări începând cu 25 mai 2018.

Mai multe detalii pot fi vizualizate aici:


Lasa un mesaj