Noul algoritm de indexare Google pentru dispozitivele mobile

In cadrul celei mari conferinte de marketing digital, Pubcon, Google a anuntat, din nou, modificarea algoritmului motorului de cautare, ce va avea loc in urmatoarele luni. Desi inca nu au specificat cu exactitate ce modificari vor efectua, cu certitudine va avea un impact semnificativ asupra website-urilor.

Cea mai importanta modificare va fi asupra site-urilor responsive, care pot fi accesate de pe dispozitivele mobile. Prin urmare, iata cateva sfaturi recomandate de Google, pe care ar trebui sa le implementezi:

Website responsive – este indispensabil sa ai website-ul responsive, adica sa poata fi accesat de pe orice dispozitiv, fie ca este vorba de desktop, tableta sau smartphone. Daca anul trecut Google anunta ca isi modifica algoritmul in favoarea website-urilor responsive, in viitorul apropiat indexarea continutului pentru dispozitivele mobile  va fi prioritate. Daca nu esti sigur daca site-ul tau este responsive, se poate face o verificare simpla accesand acest link Google.

SEOAMP, acronimul care a fost unul din subiectele principale, bazat pe strategii de marketing pentru dispozitivele mobile poate fi implementat pe paginile site-ului. Proiectat de Google si Twitter initial, conceptul AMP se bazeaza pe optimizarea paginilor web accesibile de pe mobil, ajutandu-le sa se incarce mult mai repede.

SEO local – un criteriu important in algoritmul Google este SEO local, la nivel de site: prezenta datelor de contact pe fiecare pagina ( de exemplu in footer), descriere relevanta a imaginilor afisate, URL-uri prietenoase.

Continut – nu e suficient sa fie continut interactiv pe website; trebuie sa fie continut bazat pe experienta generala a utilizatorului de dispozitive mobile. Astfel, trebuie sa iei in considerare ce continut trebuie sa generezi pentru a fi usor accesibil si lizibil de pe smartphone-uri. De exemplu, un utilizator de telefonie mobila nu va digera un articol de 5000 de cuvinte. Asadar, creeaza un articol scurt, esential, cu imagini adaptate, de rezolutie potrivita, astfel incat sa fie livrat cat mai intuitiv catre publicul tinta dorit.

Social Media – cu atat de multe optiuni, de la Facebook, Twitter, Instagram pana la Snapchat, social media se intensifica, oferind astfel o gama larga de oportunitati de promovare si marketing. Cel mai mare impact il are continutul video. Indiferent de retea sau metoda de promovare, orice website trebuie sa aiba butoane catre paginile de socializare.

Modificarea a fost anuntata in cursul saptamanii trecute. Cel mai probabil, in scurt timp vor fi publice si alte modificari din partea Google pentru comunitatea SEO.

Intr-o lume in care peste tot in jurul nostru vedem oameni conectati la internet de pe un telefon mobil, cert este faptul ca orice proprietar afacere online si nu numai, trebuie sa isi adapteze site-ul astfel incat sa indeplineasca toate criteriile recomandate, pentru a urca in clasamentul Google destinat utilizatorilor de dispozitive mobile.

 

 

 

Lasa un mesaj