Optimizarea siteului pentru Google

In ultima perioada, din ce in ce mai multe persoane au fost interesate de costurile reale al unui website; pentru a dezvolta fie un site prin care sa-si prezinte serviciile, fie pentru vanzarea unor produse pe o platforma de ecommerce.

Se noteaza pretul serviciului de hosting (gazduirea pe un server), se noteaza pretul de inregistrare al domeniul, iar dupa calculul estimativ al crearii unui site, se trage linie. Ei bine, problema este ca linia se trage prea devreme !

In opinia noastra, linia se poate trage abia dupa efectuarea unui calcul in care intra: inregistrare domeniu, gazduirea, realizarea site-ul si optimizarea siteului pentru motoarele de cautare, in special Google. Este important sa va optimizati site-ul pentru Google, deoarece este cel mai folosit, ocupand locul 1 in topul motoarelor de cautare, cu peste 90% din numarul total de cautari (conform statcounter).

In acest articol vom trata pe scurt cateva lucruri pe care trebuie sa le cunoasteti pentru a obtine pozitii fruntase in motorul de cautare Google.

Ce este indicat sa faci

Motorul de cautare Google urmareste in primul rand ca dvs, in calitate de webmaster, publisher sau comerciant, sa oferiti informatii utile vizitatorilor pe care ii targetati. Pentru a se asigura de aceasta, Google va studiaza in primul rand continutul text al site-ului, continut text virtual cunoscut astazi de internauti sub forma de content.

Content Is King!” spune oficial Google, iar aceste cuvinte exprima influenta puternica a unui site cu mult content (text) original oferit gratis pentru vizitatori. Daca dvs doriti sa promovati un site care prezinta anumite servicii, si aveti pretentia sa ajungeti in primele pozitii SERP (search engine result page), trebuie sa stiti ca cel mai important este sa oferiti publicului content de calitate, adaugat cat mai frecvent. Google iubeste site-urile dinamice, si e important sa va alocati timp sa adaugati mereu articole (content).

De altfel, Google urmareste si ca toti vizitatorii sa aiba parte de o incarcare a site-ului cat mai rapida, lucru influentat aproape in totalitate de hostingul pe care il alegeti!

Cum stie Google de unde am eu hosting?

Cum isi da seama Google daca dvs ati ales un hosting de calitate? Se uita la IP! Daca hostingul este din Romania, inseamna ca timpul de raspuns cu serverul este mic, iar pagina se va incarca mai repede, asta adaugand un plus pentru pozitiile Google. Poate ca hostingul din SUA este mult mai ieftin, insa drumul “pana acolo si inapoi” este mult mai mare, iar Google nu priveste deloc bine asta! Acesta este in acelasi timp si un alt motiv pentru care va recomandam sa alegeti hosting de calitate din Romania.

Un alt lucru care nu trebuie sa va scape inainte de a face comanda de site este structura linkurilor, prezenta codului <h1> in titluri, si de ce nu, un cod sursa bine aranjat. Toate acestea va sunt asigurate de principalele cele mai mari CMS-uri (WordPress, Drupal, Joomla), insa daca angajati pe cineva sa va construiasca un site “cap-coada” va trebui sa-l intrebati daca are macar cateva notiuni elementare SEO (search engine optimization).

Pe langa un content de calitate adaugat macar de cateva ori pe saptamana si o structura buna a site-ului, Google va evalueaza si dupa autoritate!

La autoritate lucrurile stau ceva mai complicat. Chiar daca aveti un site cu un design frumos, cu multe informatii si content stufos, s-ar putea sa nu urcati prea repede in SERP deoarece Google urmareste si impactul pe care il aveti asupra celorlalti.

Pentru a intelege mai bine ce este autoritatea, trebuie sa stiti ca pe internet sunt prezenti milioane de bloggeri si publisheri care scriu despre diverse produse, evenimente, iar in general prezinta pareri personale. Ei bine, acestia trimit diferite linkuri spre diferite siteuri pe care le considera de ajutor si utile; aceste linkuri, care vin din surse externe catre dvs, va transforma intr-o persoana autoritara si bine privita. Asta doreste si Google! Vrea ca pe langa content, sa demonstrati ca si altii va apreciaza plasand diferite link-uri spre site sau articole din interiorul site-ului dvs.

  • Ana says:

    Aici as adauga ca sunt 2 lucruri care conteaza in SEO:
    Primul si cel mai important element in optimizarea web este autoritatea domeniului iar acest lucru se obtine prin atragerea de link-uri calitative, din domenii autoritate, catre site-ul ce se doreste a fi optimizat. Intr-adevar, aici intervine calitatea continutului dar si o strategie de atragere a acestor link-uri.
    Un al doilea lucru, cu o insemnatate mai mica, dar care poate sa influenteze dramatic optimizarea unui site il reprezinta activitatea “vecinilor” de hosting. In Romania, serverele dedicate nu sunt foarte populare datorita costurilor mari implicate. Totusi, este bine sa stim cu cine ne invecinam si mai ales, daca acele site-uri nu folosesc tehnnici de black hat SEO sau nu. Cred ca ar fi util si ar fi un capital de imagine pozitiv pentru o firma ce ofera servicii de gazduire sa comunice catre clienti si lista vecinilor de server pentru a se putea analiza modalitatile prin care isi fac promovarea organica (SEO) in Google. Ar fi o chestie buna, insa inteleg ca ar fi nevoie de acordul in scris pentru acceptul privind divulgarea identitatii. Intre timp, exista softuri care iti pot comunica care sunt vecinii de hosting si daca respecta regulile de optimizare impuse de Google.

  • Adrian says:

    Am mai adus completari legat de autoritatea unui domeniu, fiind un factor de importanta majora.

    Legat de serverul unde este gazduit siteul fiecare companie de gazduire shared poate lua unele masuri pentru a proteja clientii.

    Cum ajutam noi clientii in acest sens:

    – Verificam periodic daca pe server exista siteuri cu malware sau continut phising iar majoritatea planurilor de gazduire beneficiaza gratuit de IP dedicat; astfel se evita situatia de a imparti Ip-ul cu un site penalizat de Google.

    – Centrul de date are peering direct cu Google prin unul din providerii de internet ( AdNet Telecom ).

  • Ana says:

    Eu zic sa redenumiti categoria asta. Suna bizar asa: “Optimizare-SEO”.Ar fi indicat fie SEO (Search Engine Optimization) fie Optimizare web. Nu de alta, dar e un cuvant acolo care se repeta :)) optimizare. zic si eu 😀

  • Alberto says:

    Foarte interesant articolul.
    Mi-a fost de mare folos.

  • R.D. says:

    Un mic discurs acolo sa folosim gazduirea in Ro, ma intreb daca a fost si scopul articolului..
    “Se uita la IP! Daca hostingul este din Romania, inseamna ca timpul de raspuns cu serverul este mic, iar pagina se va incarca mai repede, asta adaugand un plus pentru pozitiile Google. Poate ca hostingul din SUA este mult mai ieftin, insa drumul “pana acolo si inapoi” este mult mai mare, iar Google nu priveste deloc bine asta! Acesta este in acelasi timp si un alt motiv pentru care va recomandam sa alegeti hosting de calitate din Romania.|

  • Rappa says:

    salutare,detin site-ul http://bestgame-zone.info/ si m-ar interesa sa stiu cam care ar fi costurile de optimizare a site-ului

  • Imoby says:

    Buna ziua. Doresc o oferta de optimizare pentru site ul https://imoby.ro/

Lasa un mesaj