Pasii crearii unui magazin online de succes

Deschiderea unui magazin in mediul online implica cativa factori care trebuie urmati intr-o anumita ordine. In general, crearea unui magazin online prezinta o mai mare dificultate decat in cazul unui simplu website de prezentare sau a unui blog. Insa, pentru a putea face fata pietei si competitiei, trebuie sa ai, cel putin, un punct de plecare foarte bun.

Solutionarea de ordin juridic – pentru a putea functiona magazinul online, ai nevoie de o forma juridica, pentru emiterea de facturi fiscale, evidenta finantelor si un cod CAEN – PFA, SRL, SRL-D, orice forma juridica ti se potriveste.

Achizitioneaza un nume de domeniu – urmatorul pas, in timp ce actele pentru intrarea in legalitate sunt in curs de procesare, achizitioneaza numele magazinului online. Acesta, de preferinta, ar trebui sa fie scurt si concis, care reprezinta brandul. Se poate opta pentru un domeniu .ro sau .com sau pentru un nume original din randul noilor TLD-uri.

Alege un pachet de hosting potrivit – pentru un magazin online, este foarte important sa achizitionezi hosting de la un provider de incredere, care ofera stabilitate, siguranta si suport tehnic atunci cand ai nevoie. De asemenea, recomandarea este pentru optarea unui pachet de hosting care ofera performanta, pe servere special optimizate pentru platforma pe care este construit.

Design – se va alege platforma pe care se va construi site-ul – cele mai cunoscute sunt Magento, OpenCart, Prestashop etc. De obicei, pentru profesionalism si eleganta, majoritatea proprietarilor apeleaza la o agentie de webdesign pentru crearea unui magazin online intuitiv, usor de accesat, rarefiat, responsive, un logo personalizat si unic si in tendintele actuale.

Metode de plata/livrare – dupa ce ai introdus produsele, urmatorul pas este sa solutionezi metodele de plata disponibile pentru clienti si felul in care le vor fi livrate produsele. De obicei, se opteaza pentru colaborarea cu o firma de curierat.

Asigura increderea consumatorilor – cel mai probabil vei introduce si metoda de plata online. Insa tranzactiile online pot fi usor interceptate daca nu sunt securizate corespunzator. Din acest motiv, opteaza pentru criptarea HTTPS prin intermediul unui certificat SSL – pe langa propulsarea in clasamentul motoarelor de cautare, consumatorii vor fi increzatori in a face tranzactii online.

Stoc – in functie de produsele pe care le vei comercializa, inainte de a pune site-ul online, asigura-te ca ai un minim stoc din fiecare produs. Nu poti pune din prima anumite produse pe site cu stoc epuizat, inca de la lansare.

Metode de promovare – dupa ce ai terminat cu toti pasii de mai sus, in strategia de creare a unui magazin online trebuie inclusa si promovarea. De obicei, aceasta este tot in mediul online – social media, adwords, Facebook ads si multe altele. De mentionat este faptul ca promovarea si metodele acesteia pot fi cheia spre succesul magazinului online.

MxHost ofera gazduire special optimizata pentru cea mai utilizata platforma de comert electronic, Magento.

 

Lasa un mesaj