Psihologia cromatica pentru web design


Partea vizuala a oricarui website incepe de la o schema de culoare de baza, care este esentiala pentru a oferi un stil unic paginii web. Un web design isi exprima scopul atat prin informatia transmisa textual, cat si printr-o combinatie de culori adecvata, care va pune in valoare mesajul care se doreste a fi transmis. Mai mult, se defineste o adevarata psihologie in alegerea schemei de culoare, bazata si pe conceptiile culturale, educatia si personalitea utilizatorului targetat, intrucat s-a demonstrat stiintific actiunea culorii la nivelul subconstientului uman.

Alegerea culorii potrivite este un aspect foarte important in crearea unui site web, deoarece culoarea si grafica sunt primele elemente pe care le observa vizitatorul. Cu alte cuvinte, culoarea fundalului, culoarea header-ului, culoarea textului, caracteristicile titlului, – toate au impact psihologic asupra vizitatorului.

Asadar, iata cum consumatorii pot fi influentati psihologic, in functie de cromatica si ce stari emotionale se emit in subconstient.

Verde – exprima seriozitate, ambitie, continua dezvoltare si durabilitate. Este o culoare asociata naturii care inlatura stresul si ofera o stare de spirit pozitiva. Este culoarea folosita de Mxhost, Animal Planet si Land Rover.

Albastru – conform psihologilor, este culoarea agreata de cea mai multa lume. Este asociata cu increderea, seriozitatea si profesionalismul. Este folosita de Facebook, Dell si WordPress.

Negru – culoarea considerata, mai ales de designerii web, una dintre cele mai stilate si rafinate culori. Exprima eleganta si rafinament. Este folosita de multe companii, mai ales pentru fundal, printre care Sony

Gri – reprezinta un echilibru in mintea consumatorului si o atitudine calma, aproape impartiala, ceea ce duce cu gandul la seriozitate. Culoarea este folosita de giganti din era digitala, precum Wikipedia, Apple sau Cartoon Network.

Rosu – este o culoare aprinsa care inspira entuziasm, o minte deschisa care accepta orice provocari si care emana o stimulare. Este utilizata de Coca Cola, KFC si Vodafone.

Roz – o culoare care transmite pozitivism, energie si delicatese. Are un efect calmant asupra ochilor, insa, in functie de intensitatea culorii poate influenta psihologic consumatorul. Telecom este una dintre companiile care foloseste aceasta nuanta.

 Galben – este o culoare care atrage atentia si exprima vivacitate si pozitivism, insa in acelasi timp oboseste ochii. Prin urmare, galbenul, de obicei este asociat cu o alta culoare, de obicei in background, pentru a crea o ambianta placuta. Este folosita de IMDB, IKEA si Nikon.

Portocaliu – culoarea care induce o stare de optimism si influenteaza consumatorul in privinta acordarii increderii. Este folosita de cPanel, Symantec, Firefox, Orange si Amazon.

Mov – este o nuanta care exprima creativitate, o culoare asociata luxului, insa, in acelasi timp, exprima o usoara senzatie de nesiguranta. Yahoo foloseste culoarea mov.

Companiile cu buget ridicat cheltuie milioane pentru analiza si cercetarea de piata a culorilor, deoarece psihologii sunt de parere ca impresia pe care o lasa culorile, contribuie cu peste 60% la acceptarea sau respingerea produsului de catre consumator.

Prin urmare, in functie de produsul pe care il prezentati pe pagina voastra web, in functie de starea de spirit pe care doresti o sa transmiti vizitatorului si consumatorului, vei alege culorile potrivite. Daca nu ai viziune cromatica insa, este de preferat sa apelezi la specialist in webdesign, care iti va recomanda exact ce ai nevoie, deoarece asta poate reprezenta diferenta dintre a pierde clienti sau a vinde.


Lasa un mesaj