Reseller web? Idei despre cum sa setezi preturile corecte serviciilor


Daca ai decis sa iti deschizi un magazin online sau un alt tip de business in mediul online, poti fi numit antreprenor. Insa, aceasta activitate presupune o sumedenie de responsabilitati si strategii, astfel incat, la final, costurile sa fie, cel putin deduse. Poti fi developer, web designer sau reseller domenii web si iti doresti sa iti deschizi propria afacere.

Punctul de plecare poate fi unul foarte bun – ai deja un public tinta, ai un model de afacere ce te-ar putea duce spre succes insa nu stii cum sa setezi preturile corecte si potrivite pentru piata actuala.

Adesea, stabilirea pretului corect poate fi o problema dificila intrucat poate produsul este nou si nu este testat pe piata sau inca nu exista o piata de desfacere pentru acesta. Sau, poate vinzi un produs similar cum sunt multe pe piata, insa risti sa pui un pret prea mic pentru a scoate profit sau prea mare pentru cererea clientilor.

Cum setezi pretul corect daca esti reseller web ?

Calculeaza costurile de productie – calculeaza toate costurile de productie ce intra in procesul vanzarii, inclusiv consumabilele precum electricitatea, apa, salarii (daca este vorba de un sediu), furnizori, costul produsului etc. Ulterior, poti adauga un procent extra pentru profit, intre 20-80%, in functie de competitie. Unii antreprenori isi permit adaosul chiar si de peste 100%, atata timp cat exista consum.

Alege un pret standard – pentru notiunea de marketing, poti seta un standard al preturilor. Conform studiilor, 1.99 arata si este considerata o suma mai mica decat 2, indiferent de moneda comercializata. Astfel, poti seta preturile, de exemplu cu 0.99, 0.19 .095, 0.49 etc.

Analizeaza timpul propriu de lucru – cea mai mare parte a antreprenorilor nu isi calculeaza propriul timp in pretul expus. Fiecare minut conteaza si fiecare minut costa bani – intr-o alta ordine de idei, daca ar fi muncit cineva in locul tau, ar fi trebuit platit.

Ia in calcul calitatea produsului pe care il oferi – este foarte important sa compari calitatea produsului ce il comercializezi, comparativ cu a concurentei. Daca oferi servicii aditionale sau la o calitate superioara fara de cea a concurentei, iti poti permite libertatea de a seta propriile preturi, fara a tine cont de cele actuale de pe piata. De exemplu, in cazul unui reseller de web hosting conteaza providerul de la care cumperi – daca stii ca pachetele tale vor fi cu servicii calitative precum suportul tehnic (asigurat de provider) si infrastructura moderna, atunci poti seta preturi mai ridicate.

Asigura-ti un procent din pret pentru costurile de mentenanta – in mediul online si nu numai, costurile de mentenanta trebuie incluse in pretul final al produsului. Aici intra costurile de intretine a website-ului, SEO, hosting etc.

Cum afisezi pretul – in functie de produsul comercializat, alege varianta de afisare a pretului pe cea mai mica perioada disponibila. De exemplu, daca pachetul de hosting costa 12 lei/an, poti afisa pretul de 1 leu/luna si mentionezi mai jos perioada de facturare minima disponibila. Pana la urma, totul este despre perceptia umana, intrucat costul este acelasi. Conform sondajelor de opinie, un consumator tinde sa aleaga produsul cu cel mai mic pret, desi difera perioada de facturare si, in final, costul va fi acelasi.

Grupeaza mai multe produse intr-un singur pret – incearca sa anticipezi ce isi doreste clientul, pe langa produsul cautat. De exemplu, in cazul unui reseller hosting, poti crea un pachet cu mai multe servicii care sa ii indeplineasca toate cerintele: un serviciu de hosting, o inregistrare de domeniu, un certificat SSL, suport tehnic inclus, backup inclus, servicii SEO sau re-design etc.

Stabileste pretul dinainte – atunci cand un client iti cere produsul customizat, trebuie sa ai capacitatea de a stabili un pret in functie de cerintele acestuia si in functie de costul pe care il ai, pentru a ramane cu un minim profit.

Cele mentionate sunt doar cateva idei pentru stabilirea pretului pentru serviciile online comercializate. In functie de preferintele si costurile fiecaruia, se pot seta preturile dorite atata timp cat rezultatul este unul satisfacator.


Lasa un mesaj