Scurt rezumat a terminologiei online


In general, proprietarii de afaceri au inteles avantajele prezentei online. Insa, pentru multi dintre acestia terminologia din mediul online inca este dificil de inteles si de diferentiat si, adesea, au impresia nu vorbesc aceeasi limba cu specialistii.

In realitate, lucrurile sunt mult mai simple si cuvintele asemenea, daca sunt ordonate sistematic si se intelege functionalitatea sistemului online.

Website – pagina sau paginile web care se deschid in momentul in care tastezi numele in bara browserului.

Trafic – este termenul utilizat pentru suma numarului de vizitatori care acceseaza website-ul. Cu cat mai multi vizitatori acceseaza website-ul, cu atat traficul este mai mare.

Browser – un software prin intermediul caruia poti avea acces la internet, precum Mozilla, Chrome, Internet Exporer, Safari etc.

Domeniu – numele website-ului – este ceea ce tasteaza utilizatorul in momentul in care doreste sa accese un site. Fiecare domeniu este unic, nu exista unul similar, decat in cazul in care difera extensia: domeniu.ro, domeniu.com, domeniu.online etc

Extensie de domeniu/ TLD/noile TLD-uri – extensia de domeniu sau TLD-ul se refera la terminatia numelui, precum .ro, .com, .eu, .net etc. Noile TLD-uri se refera la aparitia noilor extensii de domenii, precum .online, .shop. .bar, .blog etc.

Ip shared/dedicat – Ip-ul este o insiruire numerica de numere separate prin punct si fiecare reprezinta in mod specific o retea. Adresa Ip poate fi folosita si pentru a afla locatia unui alt computer din orice colt al lumii. Ip-ul shared se refera la faptul ca mai multi utilizatori folosesc aceeasi adresa ip, in timp de ip-ul dedicat este utilizat de un singur utilizator/dispozitiv. Mai multe detalii despre ip-urile din industria webhosting-ului pot si gasiti aici.

Email – casuta postala online.

Spam – este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse și servicii dubioase, practicată în industria e-marketingului. Detalii disponible aici.

Gazduire/hosting – spatiul si resursele aferente inchiriate pe un server. Hostingul este un serviciu pentru care platesti un abonament, prin intermediul caruia veti avea un cont creat pe un server, unde vei putea urca continutul site-ului, crea adrese de email, stoca continutul emailurilor etc. Fara un spatiu pe un server, un website nu poate fi disponibil online.

Stocare HDD/SSD – se refera la discurile utilizate pe server sau dispozitiv. Discurile SSD, implicit stocarea pe SSD este de 3 ori mai rapida. Diferentele dintre acestea pot fi vizualizate aici.

Uptime/Downtime – perioada in care furnizorul de gazduire asigura functionalitatea serviciului contractat sa fie online. Detalii aici.

Blog – la inceputuri, un blog era comparativ cu un jurnal online. Astazi insa un blog este mai mult o platforma web prin intermediul caruia poti impartasi cu cei din mediul online noutati, opinii, idei, povesti, video-uri etc.

Webdesign – serviciul care se ocupa cu crearea website-urilor si a paginilor web.

Social Media – retelele de socializare precum Facebook, Twitter.

URL – face trimiterea direct la pagina pe care doresti sa o accesezi din website. Daca doresti sa ajungi la pagina gazduire website de la mxhost, ULR-ul este de forma  https://www.mxhost.ro/gazduire-website/

HTTPS – cel mai probabil ai vazut unele URL-uri cu HTTP si altele cu HTTPS. URL-urile cu HTTPS au instalat un certificat SSL.

Certificat SSL – securizeaza conexiunea dintre browser si server, asigurand criptarea datelor. Este recomandat in special magazinelor online, site-urilor care stocheaza date cu caracter personal. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

eCommerce – se refera la toate tipurile de tranzactii din mediul online. In general, se refera la vanzarea de produse in mediul online.

SEO – abreviere pentru Search Engine Optimization, adica optimizarea website-ului pentru motoarele de cautare.

Motor de cautare – Google, Bing, Yahoo etc.

 


Lasa un mesaj