Scurtă documentație despre email – poșta electronică


Pentru majoritatea lumii emailul a devenit parte din stilul de viață obișnuit. Dacă unii îl utilizează exclusiv în scop personal, emailul face parte din orice tip de afacere.

Comunicarea prin email a devenit cea mai populară formă, multi utilizatori preferând să comunice prin această metodă decât telefonic. În medie, aproximativ 250 de miliarde de emailuri se trimit zilnic către destinatari. Astfel, din acest motiv, poșta clasică a scazut semnificativ la nivel mondial.

Apariția emailului

Înainte de a fi numit email, a avut inițial denumirea de computer mail. Prin anii ’60 MIT s-a folosit de o formă mai simplă de trimitere, bazat pe sistemul de la acea vreme. Respectivul sistem permitea mai multor utilizatori să acceseze sistemul din colegiu.

În 1965 s-a trimis prima dată această formă actuală a emailului, de tipul mesaj privat, de la un utilizator la altul. Nu a fost chiar o scrisoare elctronică, ci mai mult se informa destinatarul cu privire la un fișier.

Prima conexiune în care s-a folosit TCP/IP a fost in 1967. Acesta a devenit protocolul de bază al întregului internet pe care îl folosim și astăzi. Programul SNDMSG a permis cercetătorilor să lase un mesaj unul altuia.

Ray Tomlinson a trimis primul email real în 1971. Acesta a fost trimis cu un program numit CYPNET, o extensie  SNDMSG. Diferența dintre cele două era că, cu CYPNET s-a putut trimite un mesaj de la unul la altul folosing computere diferite. Tot atunci a fost prima data când s-a folosit @ în protocol.

Evoluția emailului

Din 1970 emailul a început să devină tot mai utilizat, însă doar de către utilizatori specializați. Puțin mai târziu, în 1983, emailurile comerciale au început să prindă amploare în urma creării MCI mail – cei care utilizat MCI mail puteau trimite și primi emailuri în cadrul sistemului. În 1989 a fost oferit către utilizatori CIS mail, urmat de Lotus Express și alte programe pentru email.

Emailul de astăzi

În zilele noastre există diverse forme rapide de comunicare în orice colț al lumii, printre care cele mai utilizate sunt programele de chat texting, precum Skype, Messenger. Totuși, emailul este o formă de comunicare mai formală, cu peste 250 de miliarde de trimiteri zilnic.

Odată cu posibilitatea de trimitere sau primire a emailurilor pe dispozitivele mobile a crescut și numărul lor. Mai mult de 39% din utilizatori au cel puțin două adrese de email și 40% din aceștia își verifică adresa de cel puțin trei ori pe zi.

Protocoalele pentru email

Orice nouă tehnologie are nevoie de un protocol. Emailurile se transmit intre niste servere si intra in Inbox prin una din cele doua procese: POP3 (Post Office Protocol versiunea 3) sau IMAP (Internet Messaging Access Protocol). Cel mai probabil, atunci cand setezi o adresa de email pe un dispozitiv, ai intalnit acesti termeni.

POP3 – a fost primul protocol dintre cele dou[, inventat in 1984 și tot revizuit până prin 1998. Acesta permite descarcărea email-urilor de pe server pe dispozitivul local. Acest lucru se realizează cu programe pentru email, precum Outlook, Thunderbird, Zimbra Desktop etc. Însă imediat dupa ce emailurile sunt descărcate local, acestea sunt șterse de pe server pentru a elibera spațiul. Ca și avantaj, acest protocol este mult mai rapid, deoarece accesul se face local însă dezavantajul este atunci când folosețti mai multe dispozitive pentru citirea email-urilor – întrucât vei vedea email-urile doar de pe acel dispozitiv.

IMAP – a apărut în 1986, cu scopul de a fi o alternativă pentru POP3. Cu acest protocol, email-urile sunt preluate direct de pe server. Ca avantaj, emailurile pot fi accesate de pe orice dispozitiv însă, dezavantajul este ca se va umple spațiul pe server, proces ce poate fi mai costisitor.

Sunt foarte multe informații cu privire la funcționalitatea unui email, despre care s-ar putea scrie o întreagă carte. Astăzi industria de email marketing este una uriașă și face parte din orice afacere online, fiind una dintre cele mai utilizate metode de comunicare.

Prin urmare, adresele de email trebuie protejate corespunzător pentru a nu putea fi interceptate informații valoroase, cu atât mai puțin a nu da curs emailurilor nesolocitate, de tip spam.

Sursa: thehostingnews


Lasa un mesaj